معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه اعلام کرد

روکش و بازسازی ۲۵ هزار کیلومتر جاده از محل تهاتر قیر

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به تأمین قیر از مجرای تهاتر، گفت: ۲۵ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور از محل منابع قیر در سال مالی گذشته روکش و بازسازی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، امیرمحمود غفاری؛ در پانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان […]

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به تأمین قیر از مجرای تهاتر، گفت: ۲۵ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور از محل منابع قیر در سال مالی گذشته روکش و بازسازی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، امیرمحمود غفاری؛ در پانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان همایش، گفت: در نگهداری و احداث راه‌ها، مهم‌‌ترین موضوع، تأمین قیر است که پروژه‌های وزارتخانه طی چندسال گذشته از طریق تهاتر تأمین شده است. غفاری؛ افزود: این موضوع که قانون مصوب مجلس و کار وسیعی بود، امسال با چالش مواجه شد، اما در هیئت‌عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام حل شد. معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، تصریح کرد: بدیهی است؛ اگر منابع نقدی بود و خرید قیر صورت می‌گرفت، بهتر بود، چراکه مطابق آمار، ما ۲۲۰ هزار کیلومتر و با احتساب راه‌های شوسه ۲۳۰هزار کیلومتر راه در کشور داریم که نگهداری آن‌‌ها براساس استاندارد‌های ملی که سهل‌گیرانه‌تر از استاندارد‌های بین‌المللی است، بالغ بر۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. به گفته غفاری؛ سال گذشته مالی، ۲۵ هزار کیلومتر جاده از منبع قیر، روکش و بازسازی راه‌ها انجام شد و دوهزار و ۵۰۰کیلومتر آسفالت از همین محل تأمین شد و نه منابع عمومی. معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه حداکثر اطمینان بخشی در سامانه مرتبط و مراحل کار وجود دارد، افزود: نظارت‌های قوی در هفت مرحله در سامانه مرتبط موجود است و بحث‌های نظارتی در حال توسعه است. غفاری؛ یکی از مصادیق توسعه نظارت هوشمند‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عنوان کرد که در حال انجام است.