سینما با همه توان در حال تولید است

معاون سازمان سینمایی سینما با همه توان در حال تولید است معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تأکید کرد تولید در سینما با تمام توان در حال انجام است و اگر قرار است مشکل بیکاری بین دست‌اندرکاران حوزه تصویر رفع شود باید رسانه ملی همراهی داشته باشد. حبیب‌ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در […]

معاون سازمان سینمایی

سینما با همه توان در حال تولید است

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تأکید کرد تولید در سینما با تمام توان در حال انجام است و اگر قرار است مشکل بیکاری بین دست‌اندرکاران حوزه تصویر رفع شود باید رسانه ملی همراهی داشته باشد.

حبیب‌ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفت‌و‌گو با مهر درباره این‌که گفته می‌شود به دلیل کمبود کار تعدادی از دست‌اندرکاران سینما از مشکل بیکاری رنج می‌برند، گفت: امسال رونق خوبی در سینمای ایران در حوزه تولید داریم و اتفاقات خوبی را با توجه به توان سینما شاهد هستیم. با این حال مشکل از جایی آغاز شد که در صداوسیما تولید، ساخت سریال و فیلم‌های تلویزیونی و حتی برنامه‌سازی به دلیل مشکلات مالی به حداقل رسید و بخش عمده‌ای از افراد فعالی که به واسطه حجم گسترده تولید در سال‌های پیش وارد سازمان شده بودند اکنون با تعطیلی و توقف فیلم‌ها در صداوسیما، بیکار شده‌اند.

وی ادامه داد: توقع این افراد بیش‌تر از سینماست و کم‌تر می‌بینید کسی از صداوسیما سؤال کند که چرا فیلم و سریالی ساخته نمی‌شود؟ البته در جایی هم این افراد را تعمداً به سمت سینما سوق می‌دهند و این‌که این افراد بیکاران سینما هستند. با این حال چون بخشی از این افراد هم در سینما و هم در تلویزیون کار می‌کردند ما نادیده‌شان نمی‌گیریم ولی سینما هم با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت است.

ایل‌بیگی با اشاره به این‌که بخشی از بار تلویزیون روی دوش سینما افتاده است، گفت: تلویزیون در سال‌های مختلف سریال‌های متفاوتی را می‌ساخت و تولید تله‌فیلم هم سیاست اشتباهی بود که برای تأمین نیازهای نمایشی سازمان صداوسیما رواج یافت. تولید تله‌فیلم‌‌ها با این نیت بود که جای فیلم‌های سینمایی را بگیرد و این سیاست باعث شد که صداوسیما دیگر از سینما فیلم خریداری نکند.

 

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به نبود تعامل حداکثری میان صداوسیما و سینما در خرید فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: تله فیلم‌ها قدرت و کیفیت فیلم‌های سینمایی را نداشتند و باعث نوعی لطمه دوطرفه شدند چراکه صداوسیما پول کلانی را برای ساخت این آثار صرف می‌کرد درحالی‌که این هزینه می‌توانست صرف پیش خرید فیلم‌های سینمایی شود و به این ترتیب هم تأثیر فرهنگی مورد نظر ایجاد و هم از سینمای ملی حمایت می‌شد، چون رسانه ملی یکی از اصلی‌‌ترین نهادهایی است که می‌تواند به سینمای ملی ما کمک کند.