عضو هیأت رئیسه مجلس

۴۵درصد از جاده کشور نیازمند بهسازی هستند

عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم که قیمت بلیط حمل‌ونقل ریلی مسافر افزایش نداشته باشد، گفت: ۴۵ درصد از راه‌های اصلی کشور که ۳۴ هزار کیلومتر است دچار آسیب هستند و باید بهسازی شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مجتبی یوسفی؛ در تشریح مصوبات مواد ارجاعی برنامه هفتم توسعه به […]

عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم که قیمت بلیط حمل‌ونقل ریلی مسافر افزایش نداشته باشد، گفت: ۴۵ درصد از راه‌های اصلی کشور که ۳۴ هزار کیلومتر است دچار آسیب هستند و باید بهسازی شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مجتبی یوسفی؛ در تشریح مصوبات مواد ارجاعی برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: در بررسی ماده ۵۶ برنامه هفتم توسعه که به حوزه ترانزیت، حمل‌ونقل، توسعه حمل‌ونقل‌‌ها و لزوم توسعه حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار و مسافر اختصاص دارد مصوباتی را داشتیم. نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه توسعه کریدور‌ها یکی از موضوعات بسیار جدی است که تاکنون مغفول واقع شده، ادامه داد: در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه به جهت توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی اجازه داده شد پس از تأمین نیاز‌ها از تولیدات داخل کسری موجود با واردات لوکوموتیو با عمر ۱۵ سال تأمین شود. عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، با تأکید بر اینکه حمل‌ونقل ریلی مسافر یکی از دغدغه‌های مردم است، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم که قیمت بلیط حمل‌ونقل ریلی مسافر افزایش نداشته باشد اما به جهت حمایت از شرکت راه‌آهن و شرکت‌های خدمات رسان دولت منابع جبران زیان آن‌ها را در بودجه سنواتی پیش‌بینی کند. یوسفی؛ با اشاره به اینکه در زمینه توجه به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، نقش کشور در ترانزیت بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌ها، توسعه بنادر شمال و جنوب کشور داشتیم، ادامه داد: پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم اما متاسفانه کمتر از ۹ درصد جمعیت کشور در آن ساکن هستند، در برنامه هفتم توسعه امتیازات و معافیت‌های خاص، اختصاص زمین و موضوعات حمایتی در سواحل خصوصاً سواحل جنوبی و پسکرانه‌ها در نظر گرفته شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حمایت از رشد صنعت هوایی برای حمایت از شرکت‌های فعال در صنعت هوایی، تقویت سازمان هواپیمایی کشور به جهت لزوم تبدیل شدن به هاب منطقه و جذب پروازهای منطقه‌ای، توسعه فرودگاه‌ها خصوصا شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) علاوه بر پیش‌بینی منابع استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. وی با تأکید بر اینکه در حوزه توسعه بنادر این ظرفیت را ایجاد کرده‌ایم تا شرکت‌های داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری کنند و به این سمت حرکت کنیم تا صنایع آب‌بر را در سواحل و پس کرانه‌ها ایجاد کنیم، عنوان کرد: در حوزه حمل‌ونقل تصمیمات خوبی از جمله مدیریت واحد و ایجاد ستاد ملی ترانزیت به منظور توسعه راه‌های مواصلاتی، نوسازی و بهسازی جاده‌ها گرفته شده است. عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: معادن بزرگ که بیش از یک میلیون تن محصول در سال استخراج می‌کنند را مکلف کردیم تا یک‌ونیم درصد از سود خالص خود را به توسعه راه‌های روستایی و شهرهای کمتر توسعه یافته پیرامونی خود اختصاص دهند. نماینده مردم اهواز، با تأکید بر اینکه متأسفانه ۴۵ درصد از راه‌های اصلی کشور که ۳۴ هزار کیلومتر دارد دچار آسیب هستند و باید بهسازی شوند، عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این بوده تا علاوه بر ایجاد فضا برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با نگاه متوازن به حوزه ترانزیت بتوانیم طی پنج سال به اهداف خود برسیم.