منافع اقتصادی شرکت‌های ریلی بار باید در راستای افزایش بهره‌وری باشد

منافع اقتصادی شرکت‌های ریلی بار باید در راستای افزایش بهره‌وری باشد قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست مشترک با شرکت‌های حمل و نقل ریلی بار گفت: با برنامه‌ریزی مناسب منافع اقتصادی شرکت‌های حمل و نقل ریلی بار باید در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها باشد. به گزارش ایرنا، احمدخدایی با بیان این‌که افزایش سهم […]

منافع اقتصادی شرکت‌های ریلی بار باید در راستای افزایش بهره‌وری باشد

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست مشترک با شرکت‌های حمل و نقل ریلی بار گفت: با برنامه‌ریزی مناسب منافع اقتصادی شرکت‌های حمل و نقل ریلی بار باید در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، احمدخدایی با بیان این‌که افزایش سهم بهره‌وری و قیمت تمام شده و کاهش قیمت حمل و نقل بار، منافع شرکت‌های حمل و نقلی و در پی آن صنعت ریلی را به همراه دارد از افزایش پارامترهای مورد نظر در تعیین تعرفه حمل بار در راستای ساده‌تر و مطلوب کردن این نرخ خبر داد.

وی با اشاره به این که باید قیمت تمام شده حمل در کوتاه مدت کاهش یابد، گفت: در حالی که صاحبان کالا توقع افزایش نرخ حمل بار را دارند، سهم بخش حمل و نقل ریلی در قیمت تمام شده باید به حداقل برسد.

خدایی با بیان این‌که ۷۰ درصد سهم بار ما مربوط به معادن است، افزود: منابع بار ما به تدریج رو به افول است و این تهدید بزرگی است که بایستی بهره‌وری روی واگن‌‌‌ها ایجاد و منافع جدیدی را برای شرکت‌ها فراهم و به جای استفاده از قطارهای سنگین از قطارهای سبک و پرسرعت در این بخش استفاده شود.

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن به همکاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی بار و همچنین بخش‌های مختلف راه‌آهن اشاره کرد و گفت: در بحث تخلیه و بارگیری به کمک هم‌‌دیگر باید بتوانیم گلوگاه‌ها را از میان‌برداریم و اگر خواهان افزایش قیمت تمام شده حمل بار هستیم باید قیمت‌ها را منطقی افزایش دهیم.

خدایی گفت: مدیران راه‌آهن باید به صورت ماهانه جلساتی را با شرکت‌های حمل و نقل بار برگزار و مغایرت‌های موجود در بخش بار را رفع و به دغدغه‌های این بخش مهم رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم سهم بهره‌وری حمل و نقل بار را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش دهیم، این به نفع صنعت ریلی و شرکت‌های حمل و نقلی خواهد بود.

 

خدایی با اعلام این‌که بخش خصوصی باید ظرفیت‌های خود را افزایش دهد، عنوان کرد: منافع اقتصادی شرکت‌های حمل و نقل ریلی بار باید در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها باشد.