منافع اقتصادی شرکتهای ریلی بار باید در راستای افزایش بهرهوری باشد قائممقام مدیرعامل شرکت راهآهن در نشست مشترک با شرکتهای حمل و نقل ریلی بار گفت: با برنامهریزی مناسب منافع اقتصادی شرکتهای حمل و نقل ریلی بار باید در راستای افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها باشد. به گزارش ایرنا، احمدخدایی با بیان اینکه افزایش سهم […]
منافع اقتصادی شرکتهای ریلی بار باید در راستای افزایش بهرهوری باشد
قائممقام مدیرعامل شرکت راهآهن در نشست مشترک با شرکتهای حمل و نقل ریلی بار گفت: با برنامهریزی مناسب منافع اقتصادی شرکتهای حمل و نقل ریلی بار باید در راستای افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها باشد.
به گزارش ایرنا، احمدخدایی با بیان اینکه افزایش سهم بهرهوری و قیمت تمام شده و کاهش قیمت حمل و نقل بار، منافع شرکتهای حمل و نقلی و در پی آن صنعت ریلی را به همراه دارد از افزایش پارامترهای مورد نظر در تعیین تعرفه حمل بار در راستای سادهتر و مطلوب کردن این نرخ خبر داد.
وی با اشاره به این که باید قیمت تمام شده حمل در کوتاه مدت کاهش یابد، گفت: در حالی که صاحبان کالا توقع افزایش نرخ حمل بار را دارند، سهم بخش حمل و نقل ریلی در قیمت تمام شده باید به حداقل برسد.
خدایی با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بار ما مربوط به معادن است، افزود: منابع بار ما به تدریج رو به افول است و این تهدید بزرگی است که بایستی بهرهوری روی واگنها ایجاد و منافع جدیدی را برای شرکتها فراهم و به جای استفاده از قطارهای سنگین از قطارهای سبک و پرسرعت در این بخش استفاده شود.
قائممقام مدیرعامل راهآهن به همکاری شرکتهای حمل و نقل ریلی بار و همچنین بخشهای مختلف راهآهن اشاره کرد و گفت: در بحث تخلیه و بارگیری به کمک همدیگر باید بتوانیم گلوگاهها را از میانبرداریم و اگر خواهان افزایش قیمت تمام شده حمل بار هستیم باید قیمتها را منطقی افزایش دهیم.
خدایی گفت: مدیران راهآهن باید به صورت ماهانه جلساتی را با شرکتهای حمل و نقل بار برگزار و مغایرتهای موجود در بخش بار را رفع و به دغدغههای این بخش مهم رسیدگی کنند.
وی اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم سهم بهرهوری حمل و نقل بار را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش دهیم، این به نفع صنعت ریلی و شرکتهای حمل و نقلی خواهد بود.
خدایی با اعلام اینکه بخش خصوصی باید ظرفیتهای خود را افزایش دهد، عنوان کرد: منافع اقتصادی شرکتهای حمل و نقل ریلی بار باید در جهت افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.