هرج ‌و مرج قیمت در بازار حبوبات

هرج ‌و مرج قیمت در بازار حبوبات عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: با توجه به تأمین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تأثیر‌گذار است. قاسمعلی‌حسنی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران از افزایش قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت: با توجه به تأمین بخشی از […]

هرج ‌و مرج قیمت در بازار حبوبات

عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: با توجه به تأمین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تأثیر‌گذار است.

قاسمعلی‌حسنی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران از افزایش قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت: با توجه به تأمین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تأثیر‌گذار بوده است.

وی افزود: قیمت حبوبات داخلی بسته به نوسانات نرخ دلار و کشش‌پذیری بازار مصرف افزایش می‌یابد.

حسنی در خصوص دیگر عوامل مؤثر در افزایش قیمت حبوبات بیان ‌کرد: اتمام فصل برداشت و افزایش مصرف در فصل سرما از جمله دلایل گرانی انواع حبوبات در بازار به حساب می‌آید.

وی از افزایش صادرات نخود به پاکستان و عراق خبر داد و افزود: افزایش نرخ دلار همچون مشوق صادراتی برای محصولات داخلی سودآوری بالایی برای صادرکنندگان فراهم آورد و این امر موجب شد تا صادرات رشد پیدا کند.

 

حسنی نرخ انواع حبوبات پرمصرف را به شرح زیر اعلام کرد و اضافه ‌کرد: نرخ هر کیلوگرم لپه ۷ هزار و ۶۰۰ تومان، نخود ایرانی ۸ هزار و ۳۰۰ تومان، نخود اتیوپی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان، لوبیا‌چشم‌بلبلی ۶ هزار و ۹۰۰ تومان، لوبیا قرمز۵ هزار و ۹۰۰ تومان، نخود کرمانشاه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، عدس اعلا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و لیمو امانی ۳۸ هزار تومان است.