افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج داخلی در سال‌جاری

افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج داخلی در سال‌جاری نایب‌رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۵۰ درصدی برنج داخلی در سال‌جاری خبر داد. عبدا…حقیقت در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: این افزایش قیمت به دلیل گرایش بیش‌تر مردم به مصرف برنج داخلی و متوازن نبودن عرضه ‌و تقاضای این کالا در بازار بوده است. […]

افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج داخلی در سال‌جاری

نایب‌رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۵۰ درصدی برنج داخلی در سال‌جاری خبر داد.

عبدا…حقیقت در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: این افزایش قیمت به دلیل گرایش بیش‌تر مردم به مصرف برنج داخلی و متوازن نبودن عرضه ‌و تقاضای این کالا در بازار بوده است.

وی افزود: برنج به اندازه کافی در کشور تولید نمی‌شود و در عین حال گرایش مردم به مصرف انواع برنج‌های وارداتی به شدت کاهش یافته است.

نایب‌رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان این‌که کیفیت برنج ایرانی مثال‌زدنی است، گفت: امسال قیمت برنج داخلی به دلیل نبود تعادل منطقی بین عرضه و تقاضا افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر برنج خارجی به صورت کیسه فروشی بین ۴ هزار و ۴۰۰ تا ۴ هزار و ۶۵۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

حقیقت در ادامه قیمت تمام شده برنج خارجی را ۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر تن برنج خارجی ۸۰۰ دلار است.

وی با بیان این‌که قیمت برنج خارجی در کشور بر مدار کاهشی است، تصریح‌ کرد‌: بیش‌ترین سهم مصرف برنج خارجی درایران مربوط به برنج هندی، پاکستانی، آرژانتین و اروگوئه است.

 

نایب رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی یادآور شد: در حال حاضر برنج ایرانی به‌طور متوسط بین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلوگرم در بازار داد و ستد می‌شود.