اختصاص ۲٫۵ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها به توسعه فناوری اطلاعات

اختصاص ۲٫۵ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها به توسعه فناوری اطلاعات دبیر شورای فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: براساس تصویب این شورا، ۲٫۵ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت علوم به توسعه فناوری اطلاعات اختصاص می‌یابد و محتوای این مصوبه در سیاست‌ها و موضوعات راهبردی هیأت‌های امنا دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مورد تأکید […]

اختصاص ۲٫۵ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها به توسعه فناوری اطلاعات

دبیر شورای فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: براساس تصویب این شورا، ۲٫۵ درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت علوم به توسعه فناوری اطلاعات اختصاص می‌یابد و محتوای این مصوبه در سیاست‌ها و موضوعات راهبردی هیأت‌های امنا دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، علی معینی در نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت علوم با اعلام این خبر اظهار داشت: شورای اجرایی فناوری اطلاعات وزارت علوم اختصاص ردیف مستقل توسعه فناوری اطلاعات و فضای مجازی در بودجه سالانه وزارت علوم و مراکز وابسته را توسط سازمان برنامه و بودجه تصویب کرده است.

وی افزود: سند توسعه دولت الکترونیک وزارت علوم که درسال ۱۳۹۴تهیه شده است در حال بازبینی است و دبیرخانه دولت الکترونیک وزارت علوم نیز در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مستقر شده است تا با ساختار چابک و روان تری مراحل اجرایی شدن آن پیش رود.

مدیرکل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تغییر ساختار در وزارت علوم از یک ساختار عمودی و درختی به یک ساختار افقی و شبکه‌ای را از جمله اثرات اجرای دولت الکترونیک در این وزارتخانه نام برد.

در ادامه این نشست کاظمی، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، هدف از استقرار دبیرخانه دولت الکترونیک وزارت علوم در این مرکز را بهره‌مندی از ساختار مستقل آن به عنوان یک مؤسسه هیأت امنایی دانست تا برنامه‌ها با سرعت بیش‌تری تصویب و اجرایی شوند.

وی افزود: برای اجرایی کردن سند توسعه دولت الکترونیک وزارت علوم با دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: سامانه جامع امور پژوهشی وزارت علوم در حال تهیه است و تاکنون ۳۰۰ فرایند پژوهشی برای قرار گرفتن در این سامانه احصا شده است و ۲۰درصد سامانه نیز آماده بهره‌برداری است.

 

بختیاری افزود: تاکنون تمام فرایندهای دفتر امور فناوری وزارت علوم از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود و افزایش سرعت و دقت انجام فرایند‌ها و افزایش دقت داوری‌ها و ارزیابی‌ها از جمله مزایای این سامانه است.