شایعه حساب‌های میلیاردی رییس قوه‌قضاییه کذب محض است

آیت‌ا…آملی‌لاریجانی شایعه حساب‌های میلیاردی رییس قوه‌قضاییه کذب محض است رییس قوه قضاییه گفت: در رابطه با هجمه علیه رییس قوه‌قضاییه حساب‌هایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند هزاران میلیارد از اموال دولت را به حساب خود می‌ریزد که این کذب محض است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت‌ا…‌صادق‌آملی‌لاریجانی در سومین همایش فرماندهان بسیجی قوه قضاییه با اشاره […]

آیت‌ا…آملی‌لاریجانی

شایعه حساب‌های میلیاردی رییس قوه‌قضاییه کذب محض است

رییس قوه قضاییه گفت: در رابطه با هجمه علیه رییس قوه‌قضاییه حساب‌هایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند هزاران میلیارد از اموال دولت را به حساب خود می‌ریزد که این کذب محض است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت‌ا…‌صادق‌آملی‌لاریجانی در سومین همایش فرماندهان بسیجی قوه قضاییه با اشاره به دهه پایانی ماه صفر گفت: قضیه اربعین در این سال‌ها افسانه نیست و امروز محبین اهل‌بیت گردهمایی عظیمی را آفریده‌اند.

وی افزود: با گذشت قرن‌‌ها هنوز، تأثیر خون ریخته اباعبدا… بر صحرای کربلا زنده است و گردهمایی اربعین بخش کوچکی از آن است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به تأثیر سیاسی پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: این مصادیق بیانگر نیروی عظیم و ایمان مردم است و دشمنان نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

آملی‌لاریجانی افزود: حب اهل بیت تأثیر ویژه‌ای در رسیدن به کمال دارد و خداوند به مراتب همین کمال انسان را در نردبان سعادت به ترقی می‌کشاند.

رییس قوه قضاییه در ادامه و با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: فکر ایجاد بسیج یک فکر بسیار ارزشمند است؛ چرا که بسیج الگوی مهمی برای مقابله جدی با استکبار است.

می گویند رییس قوه هزاران میلیارد از اموال دولت را به حساب خود می‌ریزد

آملی در ادامه و در خصوص هجمه‌ها علیه قوه قضاییه گفت: گاهی هنوز رسیدگی قضایی قطعی نشده است اما آن را رسانه‌ای می‌کنند. در رابطه با هجمه علیه رییس قوه قضاییه حساب‌هایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند هزاران میلیارد از اموال دولت را به حساب خود می‌ریزد که این کذب محض است و اثبات دروغ بودن آن راحت است.

وی افزود: در دوره‌های قبلی ریاست قوه قضاییه، با اجازه رهبری اموال قوه قضاییه به حسابی به اسم قوه قضاییه می‌رفت، شورای پول و اعتبار آن را تصویب کرده و اسناد آن هم موجود است، وزیر اقتصاد هم موضوع واریز شخصی را تکذیب کرده است. این موضوع تنها در دوره بنده نبوده، در دوره‌های قبلی هم مطرح بوده است که اذن رهبری برای آن وجود داشت و به هیچ وجه شخصی نیست.

انتقاد از فعالیت برخی سایت‌ها به کمک بدنه فاسد اصلاحات

آملی با انتقاد از فعالیت برخی سایت‌ها برای کمک به آنچه بدنه فاسد اصلاحات خواند، گفت: متأسفانه این صحبت‌‌ها در دنیا پخش شده است.

ارجاع بررسی لغو سخنرانی مشهد به معاون اول قوه قضاییه

وی در ادامه و با اشاره به اتفاقات اخیر مشهد، گفت: دادستان مشهد بر حسب تشخیص خود و برخی اطلاعات که نهاد‌‌ها به او داده بودند تصمیمی گرفت، نمی‌خواهم قضاوت کنم آیا حق بوده یا باطل اما این فرد خامی نکرده است، چرا که سابقه قضایی خوبی دارد. این موضوع را به معاون اول قوه قضاییه ارجاع داده‌ام. به دو وزیر و بنده و رییس‌جمهور نامه نوشته‌اند اما قبل از رسیدگی محکوم کردند و این دادستان شجاع را متخلف نشان دادند.

آیا رییس‌جمهور وظیفه دفاع از رییس قوه قضاییه را در مقابل تهمت‌‌ها برعهده ندارد؟

وی خطاب به رییس‌جمهور گفت: سؤال من از رییس‌جمهور این است که برای حفظ حقوق مردم و قانون اساسی که به آن اشاره کردید آیا در برابر این تهمت‌های سنگین علیه رییس قوه قضاییه براساس قانون اساسی وظیفه دفاع از رییس قوه را نداشتید؟ شایعه‌ای که وزیر شما هم آن را تکذیب کرد. شما در راستای قانون اساسی وظیفه دفاع نداشتید؟

وی افزود: شما لغو یک سخنرانی را مایه شرمساری می‌دانید. یک نماینده فراکسیون امید که به شما منتسب است، رییس قوه قضاییه را متهم کرده است که میلیارد‌‌ها به حساب خود ریخته است، آیا این مایه شرمساری نیست؟ دفاع نمی‌کنید؟

وی با انتقاد از سخنان رییس مجلس گفت: اگرچه ایشان انصاف به خرج دادند اما به ایشان می‌گویم از پشت تریبون مجلس چنین تهمتی به رییس قوه قضاییه زدند، شما مسؤولیتی نداشتید؟ چرا مایه شرمساری نبود؟

وی افزود: البته من نیاز به دفاع ندارم و خداوند ناظر بر همه چیز است.

شایعه مأموریت رهبری به آیت‌ا…جنتی برای انتخاب رییس قوه قضاییه

وی افزود: به دنبال همین بحث‌‌ها گفتند مقام‌معظم‌رهبری هم از رییس قوه به شدت ناراحت است و حتی دیگر رییس قوه را نمی‌پذیرند در حالی که من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم. از طرفی شایعه‌ای منتشر شده بود که رهبری آیت‌ا…جنتی را مأمور به انتخاب رییس قوه قضاییه کرده بود که این کذب محض است.

 

آملی تصریح کرد: اگر امروز برخی از بدنه فاسد اصلاحات، خواب قبل را می‌بینند، سخت در اشتباه هستند.