معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راهآهن رشت-آستارا از جمله تعداد پلها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و… میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمانبندی از سوی این کشور ارائه شده است. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ درباره روند پیشرفت مراحل مربوط به […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راهآهن رشت-آستارا از جمله تعداد پلها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و… میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمانبندی از سوی این کشور ارائه شده است. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ درباره روند پیشرفت مراحل مربوط به طراحی و ساخت راهآهن رشت-آستارا، افزود: توافقنامهای با روسیه امضاء شده تا این کشور برای احداث و تکمیل راهآهن رشت-آستارا وام دولتی در اختیار ما قرار دهد. وی خاطرنشان کرد: این توافقنامه شامل شرایط عمومی و خصوصی موافقتنامه، الزامات کارفرما و ساختار همکاری در حوزه هزینهها، برنامه زمانبندی اجرا و… است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، همچنین از امضای نقشههای اجرایی راهآهن رشت-آستارا خبر داد و گفت: پس از نشستهای فنی و تخصصی فراوان توسط کارشناسان دو کشور، نقشهراه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید. وی تأکید کرد: برنامههایی پیشبینی شده که در صورت تأخیر روسها، هزینههای این خط ریلی از طریق منابع داخلی تامین شود و تکمیل آن وابسته به مشارکت روسها نباشد. خادمی؛ بیانداشت: دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمتها و به توافق رسیدن دو کشور درباره آنها، شش ماه به روسیه فرصت داده است. وی یادآور شد: از این فرصت شش ماهه، ۲٫۵ ماه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقهای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح نهایی و قیمت نیز انجام میشود تا در صورت تأیید ایران، عملیات اجرایی آغاز شود. معاون وزیر راهوشهرسازی، افزود: همچنین نقشهراه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسیده است. وی ادامه داد: تاکنون دو کشور درباره مسائلی مثل نقاط اجباری، تعداد پلهای مسیر ریلی، شرایط و طول ایستگاه و محوطه آنها و همچنین شرایط بارگذاری به نتیجه رسیدهاند و ۷۰ درصد مسائل فنی این پروژه حل شده است. خادمی؛ اظهار داشت: در جلسه اخیر برنامه زمانبندی برای ۳۰ درصد باقی مانده و کارهای اولیه و امور فنی از سوی روسیه تهیه و تحویل شده است تا در مدت شش ماه تعیین شده تعهدات خود را اجرا کنند. وی تأکید کرد: بهمنظور بررسی زوایای مختلف این همکاری در حوزه هزینههای اجرایی در محل اجرای این پروژه، میتوان از تخصص و توان شرکتهای ایرانی برای اتمام هرچه سریعتر این بخش نیز استفاده کرد. گفتنی است که ابرپروژه ریلی رشت-آستارا که قرار است در مدت سه سال ساخته شود، در سال نخست بهرهبرداری یک میلیون مسافر و حدود ۱۰ میلیون تن بار را جابهجا خواهد کرد و بر این اساس میتواند سالیانه تا ۲۰ میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی داشته باشد. قرار است راهآهن رشت-آستارا در سال نخست ساخت، پیشرفت ۲۵ درصدی داشته باشد که این رقم در سال دوم به ۵۰ درصد میرسد و در سال سوم و پایانی ۲۵ درصد نهایی کار پیش خواهد رفت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، گفت: اگر نتوانیم از وام روسی استفاده کنیم، اساساً حضور روسیه در پروژه راهآهن رشت-آستارا معنی ندارد. حضور روسیه به این دلیل است که بتوانیم پروژه را از این محل تأمین مالی کنیم وگرنه هیچ کمبود و مشکلی در توان فنی و اجرای پروژه نداریم، حتی با حضور […]
سخنگوی دولت، از تصویب روش تأمین مالی به منظور تکمیل پروژه راهآهن رشت- آستارا در جلسه هیئت وزیران، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، علی بهادریجهرمی؛ در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، به توضیح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: افتتاح راهآهن رشت- آستارا یکی از اولویتهای دولت است چرا که با تکمیل این پروژه […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت، اظهار داشت: در مذاکرات با روسها برای اجرای راهآهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم. به گزارش ایلنا، عباس خطیبی؛ درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتمالانبیاء با روسها در پروژه راهآهن رشت-آستارا، اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و […]
دستیار رئیسجمهور روسیه، با تأکید بر اینکه حجم مبادله کالا بین روسیه و ایران در مسیر کریدور شمال- جنوب توسعه مییابد، گفت: راهآهن رشت-آستارا از طریق فاینانس تکمیل میشود. به گزارش مناقصهمزایده، ایگور لویتین؛ در حاشیه نشست سهجانبه ایران-هند-روسیه درباره تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار داشت: برای روسیه حملونقل […]
دیدگاه بسته شده است.