سینمای ایران در انتظار آسیاپاسیفیک

سینمای ایران در انتظار آسیاپاسیفیک سینمای ایران امسال با نامزدی در ۷ شاخه رقابتی، حضور پررنگی در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک دارد و تعدادی از سینماگران ایرانی نامزد این جایزه، این روز‌‌ها مسافر استرالیا شده‌اند. به گزارش ایلنا، مراسم اعطای جوایز دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در حالی امروز در بریزبن استرالیا برگزار می‌شود که سینمای […]

سینمای ایران در انتظار آسیاپاسیفیک

سینمای ایران امسال با نامزدی در ۷ شاخه رقابتی، حضور پررنگی در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک دارد و تعدادی از سینماگران ایرانی نامزد این جایزه، این روز‌‌ها مسافر استرالیا شده‌اند.

به گزارش ایلنا، مراسم اعطای جوایز دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در حالی امروز در بریزبن استرالیا برگزار می‌شود که سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم با دو فیلم «محمد رسول‌ا…» و «دختر» از شانس بالایی برای کسب جایزه در این رویداد سینمایی برخوردار است.

محمدرضاصابری (پخش‌کننده و تهیه‌کننده فیلم محمدرسول‌ا…)، مهرداداسکویی (کارگردان رویای دم صبح)، مهران‌کاشانی (فیلم‌نامه‌نویس «دختر»)، فرهاداصلانی (بازیگر فیلم «دختر»)، محمدحسین‌قاسمی (تهیه‌کننده فیلم «نفس») و منوچهرمحمدی (تهیه‌کننده سینمای ایران) از جمله هنرمندانی هستند که رسماً اعلام شده است که در این سفر حضور دارند.

فیلم «محمد رسول‌ا…» ساخته مجیدمجیدی، «دختر» به‌کارگردانی «رضامیرکریمی»، «سرمای‌کلندر» به‌کارگردانی «مصطفی‌کارا» و «خاکستر گرم» ساخته روانشناختی «زکی‌دمیرکوبوز» هر دو از ترکیه و فیلم «دانش‌آموز» از «کریل‌سربرنیکوف» محصول فدراسیون روسیه ۵ فیلمی هستند که برای کسب جایزه بهترین فیلم بلند جوایز آسیاپاسیفیک ۲۰۱۶ رقابت خواهند کرد.

فیلم «دختر» علاوه بر این در شاخه بهترین فیلمنامه (مهران‌کاشانی) و بهترین بازیگر مرد (فرهاداصلانی) نیز نامزد کسب جایزه شده است.

«ویتوریو استورارو» فیلمبردار صاحب نام و برنده ۳ جایزه اسکار نیز برای فیلم «محمدرسول‌‌ا…» در بخش بهترین فیلمبرداری نامزد جایزه آسیاپاسیفیک شناخته شده است.

فیلم «نفس» ساخته نرگس‌آبیار در بخش بهترین فیلم بلند جوانان با دو فیلم از هند، یک فیلم افغانستان و همچنین فیلمی از سینمای کره جنوبی برای کسب جایزه این بخش برای دریافت جایزه رقابت می‌کند و مستند «رویاهای دم صبح» به‌کارگردانی مهرداداسکویی نیز در بخش بهترین مستند بلند با فیلم‌هایی از کشورهای تایوان، کامبوج، استرالیا و روسیه برای کسب جایزه اول رقابت خواهد داشت.

همچنین طبق اعلام پیشین امسال منوچهرمحمدی تهیه کننده ایرانی به دلیل کسب موفقیت‌های برجسته در فیلم و سینمای آسیا و اقیانوسیه، به‌عنوان برنده دهمین دوره جایزه فیاپف (فدراسیون بین‌المللی جامعه‌ تهیه‌کنندگان) در مراسم جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک انتخاب شده است و جایزه‌اش اهدا می‌شود.

ریاست هیأت داوران بخش بین‌الملل امسال جوایز آسیاپاسیفیک بر عهده «لرددیویدپوتنام» تهیه‌کننده برنده اسکار بریتانیایی است و سایر اعضای هیأت داوران نیز شامل «کیم دونگ-هو» رییس کنونی جشنواره فیلم بوسان، «نانسون شی» تهیه‌کننده اهل کشور هنگ‌کنگ، «جین‌چپمن» تهیه‌کننده فیلم برنده نخل طلای «پیانو» و «شیام بنگال» کارگردان با سابقه هندی می‌شود.

 

دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶ (چهارم آذر) در بریزبن استرالیا برگزار می‌شود.