تولیدکنندگان امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند

تولیدکنندگان امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی اقلام که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، ۳۰۰ درصد برای واردکننده سود دارد؛ لذا تولیدکنندگان داخلی امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند. به گزارش پانا، ‌علیرضاجمشیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد اظهار کرد: […]

تولیدکنندگان امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی اقلام که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، ۳۰۰ درصد برای واردکننده سود دارد؛ لذا تولیدکنندگان داخلی امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند.

به گزارش پانا، ‌علیرضاجمشیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد اظهار کرد: در سطح مبادی ورود و عرضه با موضوع قاچاق روبرو هستیم که با روحیه انقلابی، بسیجی و محکم در برابر آن موضوع ایستاده‌ایم.

وی حوزه تعزیرات را بسیار گسترده و ناشناخته توصیف و بیان‌ کرد: باید به صورت قانونمند، مقتدر، جدی و مستمر در این عرصه وارد شد زیرا اقدامات مقطعی اثربخش نیست.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه‌ داد: برخی فروشندگان که درآمدهای میلیونی دارند برای فرار از مالیات فاکتور ارایه نمی‌دهند و با فرارکنندگان مالیاتی نیز برخورد خاصی نمی‌شود.

وی گفت: عمده کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و گمرک وارد کشور می‌شوند و به عنوان مثال در بندر شهید رجایی ۶ هزار کانتینر در شبانه‌روز وارد و صادر اما فقط ۲۰۰ عدد آنها کنترل می‌شود.

جمشیدی افزود: با رسیدگی فوری، نظام‌سازی، همکاری همه مسؤولان مربوط و برخورد با فسادهای اداری که در برخی جا‌‌ها وجود دارد می‌توان قاچاق را مهار کرد و جهش خوبی در اقتصاد داشت.

وی به مقاومت‌‌‌ها در سطح عرضه کالا از سوی برخی اصناف اشاره و بیان‌ کرد: اگر به موضوع قاچاق به‌طور جدی رسیدگی نشود خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی نیز در دیدار با آیت‌ا…علم‌الهدی گفت: در مبارزه با قاچاق، ترویج فرهنگ خود نظارتی بسیار مهم است.

حمیدرضاکریم افزود: پارسال در قالب گشت‌های نامحسوس ۴۰۰ تن گوشت فاسد کشف شد. در مورد زعفران نیز جمع‌آوری نمونه‌ای انجام شد و نشان داد در ۷۵ درصد آنها از رنگ تارتازین که ماده‌ای سرطان‌زا می‌باشد استفاده شده و یا در برخی آردهای نانوایی از ماده سرطان‌زای بلانکیت برای سفیدی نان استفاده می‌کنند.

 

وی ادامه‌ داد: اطلاع‌رسانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقش به سزایی در کاهش موارد تخلف دارد.