همکاری ایران ‌و ایتالیا در بخش پوشاک براساس فرهنگ ایرانی_‌اسلامی است

رییس اتحادیه پوشاک همکاری ایران ‌و ایتالیا در بخش پوشاک براساس فرهنگ ایرانی_‌اسلامی است رییس اتحادیه صنف پوشاک با اشاره به همکاری‌های مشترک ایران ‌و ایتالیا در بخش پوشاک گفت: براساس تفاهم صورت گرفته آن بخش از تولیدات مشترک ایران‌ و ایتالیا که در بازار ایران عرضه می‌شود فرهنگ ایرانی و اسلامی در آن رعایت […]

رییس اتحادیه پوشاک

همکاری ایران ‌و ایتالیا در بخش پوشاک براساس فرهنگ ایرانی_اسلامی است

رییس اتحادیه صنف پوشاک با اشاره به همکاری‌های مشترک ایران ‌و ایتالیا در بخش پوشاک گفت: براساس تفاهم صورت گرفته آن بخش از تولیدات مشترک ایران‌ و ایتالیا که در بازار ایران عرضه می‌شود فرهنگ ایرانی و اسلامی در آن رعایت می‌شود.

به گزارش تسنیم، شیرازی در نشست مشترک اتحادیه صنف پوشاک و سیستم مد ایتالیا اظهار ‌کرد: حضور تولیدکنندگان ایتالیایی در بازار ما موقعیت مناسبی برای تولیدکنندگان ایرانی به حساب می‌آید و ما می‌توانیم با حمایت‌های سیستم مد ایتالیا محصولات خود را به سایر کشور‌‌ها صادر کنیم.

وی افزود: حضور مسؤولان دولتی ایران در نشست مشترک با سیستم مد ایتالیا به معنای استقبال آنها از مشارکت با ایتالیا در بخش پوشاک است و همکاری‌های دوجانبه دو کشور در بخش پوشاک را می‌توان در سرمایه‌گذاری‌های مشترک همکاری‌های تجاری توسعه داد.

رییس اتحادیه صنف پوشاک ادامه‌ داد: بازار خوب ایران همچنین ظرفیت مناسبی برای حضور تولیدکنندگان ایتالیایی است و با همکاری‌های مشترک می‌توانیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم.

شیرازی اضافه‌ کرد: تولیدکنندگان ایتالیایی در بازار ایران می‌توانند خود صاحب نمایندگی باشند و در کنار آن ۲۰ درصد تولید مشترک انجام دهند.

وی با اشاره به بندهای تفاهم صورت گرفته میان ایران و ایتالیا در بخش تولید پوشاک گفت: ایجاد اشتغال دانش‌بنیان و انتقال تکنولوژی، حمایت از همکاری‌های تجاری در قالب قوانین کشورها، حمایت از تعاملات در حوزه نمایشگاه‌ها و تولیدات مشترک از بندهای تفاهم صورت گرفته میان دو کشور است.

شیرازی با بیان این‌که تولیدات مشترک ایران ‌و ایتالیا در بخش پوشاک با رعایت فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد بود، گفت: آن بخش از تولیداتی که قرار است در بازار ایران عرضه شود به سلیقه ایرانی‌‌‌ها و فرهنگ ایرانی اسلامی توجه می‌شود و مابقی تولیدات برای صادرات و حضور در بازارهای جهانی انجام می‌شود.

 

در شرایطی که صنعت پوشاک ایران در رکود به سر می‌برد و به ویژه تحت‌فشار واردات بی‌رویه رسمی و غیررسمی قرار دارد در همکاری با برندهای خارجی باید اصل مشارکت در تولید مورد توجه قرار گیرد و به گونه‌ای نباشد که فقط شکل و قالب قراردادهای همکاری، مشارکت در تولید باشد اما سیل کالاهای تولیدی خارجی وارد کشور شود.