اقدامات زیرساختی دولت در حوزه اقتصادی به تدریج رکود را حذف می‌کند

یک کارشناس مسایل اقتصادی اقدامات زیرساختی دولت در حوزه اقتصادی به تدریج رکود را حذف می‌کند یک کارشناس مسایل اقتصادی در خصوص رکود اقتصادی حاکم بر کشور گفت: اگر روندی که در کشور برای بهبود زیرساخت‌ها آغاز شده است پیش رود به تدریج رکود اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد. محمد‌صادق‌مشایخ در گفت‌وگو با پانا ‌خاطرنشان […]

یک کارشناس مسایل اقتصادی

اقدامات زیرساختی دولت در حوزه اقتصادی به تدریج رکود را حذف می‌کند

یک کارشناس مسایل اقتصادی در خصوص رکود اقتصادی حاکم بر کشور گفت: اگر روندی که در کشور برای بهبود زیرساخت‌ها آغاز شده است پیش رود به تدریج رکود اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد.

محمد‌صادق‌مشایخ در گفت‌وگو با پانا ‌خاطرنشان ‌کرد: تیم اقتصادی دولت اعجاز کرده و ملت نیز این انصاف را دارد که قضاوت کند دولت با خزانه بدهکار چقدر در جهت بهبود زیرساخت‌های اقتصادی تلاش کرده است و مهم‌ترین بخش فعالیت دولت این بوده که گروه مذاکره کننده در توافق هسته‌ای به حساسیت مذاکره و رفع تحریم‌ها واقف بوده‌اند و تلاش شده تا ایران بیش‌ترین امتیازات را کسب کند.

مشایخ با تأکید بر ضرورت بهبود زیرساخت‌ها به منظور بهبود عملکردهای اقتصادی تصریح‌ کرد: اصلاح ناوگان حمل‌ و نقل هوایی نخستین گام است و باید حداقل ۱۰۰ فروند به ناوگان هوایی کشور افزوده شود.

وی اظهار‌ کرد: قضاوت در مورد عملکرد اقتصادی‌ دولت نیازمند توجه به اصل مهم انصاف است و باید گفت دولت یازدهم میراث‌دار نابسامانی‌هایی در اقتصاد شد که نتایج آن با تأخیر زمانی به بهبود معیشت و اقتصاد خانوار‌‌ها منجر می‌شود.

وی افزود: مبادلات تجاری با بسیاری از کشورهای دنیا برقرار شده و دیپلماسی سیاسی کشور نیز در مسیر درست خود درحال حرکت است و از سوی دیگر در توافق هسته‌ای به گونه‌ای موفق شده‌ایم که شخصیت نامناسبی که از چهره ایران در برابر برخی کشور‌‌ها ساخته شده بود اصلاح شده است.

 

این کارشناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: متأسفانه در دولت قبل صحبت‌های منفی درباره قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل متحد مطرح شد که این اظهارنظر‌‌ها با عملکرد مناسب دولت در دیپلماسی سیاست اصلاح شده و می‌توان با پیشرفت برجام شاهد آثار مثبت آن بود.