قاچاق کالا، کمر تولید داخلی را شکست

قاچاق کالا، کمر تولید داخلی را شکست یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ورود غیرقانونی کالا به کشور موجب ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی و از بین رفتن بیش از یک میلیون ‌و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی شده است. سید‌محمدباقر‌عبادی‌راهی نماینده مردم بیرجند درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: قاچاق کالا سد […]

قاچاق کالا، کمر تولید داخلی را شکست

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ورود غیرقانونی کالا به کشور موجب ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی و از بین رفتن بیش از یک میلیون ‌و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی شده است.

سید‌محمدباقر‌عبادی‌راهی نماینده مردم بیرجند درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: قاچاق کالا سد بزرگی در مقابل تولیدات داخلی به وجود آورده و از بین رفتن بیش از یک میلیون‌ و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را به دنبال داشته است.

وی اذعان‌ کرد: در سال‌های گذشته اهتمام جدی در خصوص مبارزه با قاچاق در کشور وجود نداشته است و کالاهای قاچاق به صورت قانونی و غیرقانونی وارد می‌شد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قاچاق کالا منافع عده محدودی از افراد را تأمین اما به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، افزود: در سال ۹۵ عزم جدی برای مبارزه با قاچاق در دستگاه‌های مختلف دولتی شکل گرفت.

محمدباقرعبادی تصریح‌ کرد: یکی از اصلی‌‌‌ترین راهکارهای مبارزه با قاچاق فرهنگ‌سازی مؤثر و پایدار در جامعه است تا مردم به سمت خرید این کالا‌‌ها گرایش پیدا نکنند.

 

وی افزود: البته مقدمه تحقق این امر آن‌ است که مردم به واسطه تمهیدات بتوانند کالای قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند.