۲۲ آذرماه دومین مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود

مشاور سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده ۲۲ آذرماه دومین مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود مسعود طاهری- مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: پس از برگزاری اولین مزایده جایگاه‌های سوخت، ۲۲ آذرماه دومین مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود. سید جعفر سبحانی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما افزود: اولین مزایده جایگاه‌های سوخت ۱۵ شهریور ماه امسال برگزار […]

مشاور سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده

۲۲ آذرماه دومین مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود

مسعود طاهری- مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: پس از برگزاری اولین مزایده جایگاه‌های سوخت، ۲۲ آذرماه دومین مزایده جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود.

سید جعفر سبحانی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما افزود: اولین مزایده جایگاه‌های سوخت ۱۵ شهریور ماه امسال برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از طرف بخش خصوصی مواجه شد.

وی با بیان این‌که در برگزاری اولین مرحله واگذاری جایگاه‌های سوخت از طریق مزایده، دو نکته حایز اهمیت بود، اظهارداشت: نکته اول این‌که صد در صد این واگذاری به بخش خصوصی واقعی بود به‌طوری که شاید برای اولین بار شاهد حضور شبه‌دولتی‌ها در این مزایده نبودیم. نکته دوم هم این بود که رقابت بسیار نزدیک و پرشور بود طوری که برای هر جایگاه حدود ۵ برابر متقاضی خرید وجود داشت.

 مشاور سازمان خصوصی‌سازی در ادامه با بیان این‌که در مرحله دوم واگذاری جایگاه‌های سوخت، امیدوار به حضور مجدد بخش خصوصی هستیم، افزود: در این مزایده که ۲۲ آذرماه برگزار خواهد شد، ۴۰ جایگاه در ۱۴ استان از طریق مزایده واگذار می‌شود که استان مرکزی با ۷ مزایده دارای بیش‌ترین جایگاه سوخت برای واگذاری است.

وی افزود: آذربایجان غربی با ۶ واگذاری در رتبه دوم و تهران با ۵ واگذاری در رتبه سوم واگذاری جایگاه‌های سوخت را به خود اختصاص داده‌اند و باقی جایگاه‌های سوخت در استان‌های دیگر واگذار خواهد شد. همچنین تا ۲۱ آذرماه متقاضیان فرصت دارند تا پاکت‌های پیشنهادی خود را تحویل این سازمان دهند.

سبحانی اظهارداشت: ارزش ریالی این۴۰ جایگاه، حدوداً ۲۷۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌کنیم استقبال بسیار خوبی از طرف بخش خصوصی به عمل آید چرا که بخش خصوصی بهتر می‌تواند بنگاه‌داری کند.۲۲ آذرماه، پایان واگذاری جایگاه سوخت نیست، حداقل ۴۰-۵۰ جایگاه دیگر داریم. ممکن است باز هم اضافه شود. قطعاً امسال مزایدات جایگاه‌های سوخت پایان می‌یابد.

 

مشاور سازمان خصوص‌سازی گفت: سازمان خصوصی‌سازی در ماه‌های باقیمانده بسیار پر جنب و جوش خواهد بود زیرا حجم واگذاری‌های سازمان تا پایان سال ۹۵ بسیار زیاد است.