رئیس انجمن سیانجی کشور، گفت: تنها از ۴۴ درصد ظرفیت CNG کشور استفاده میشود و خودروسازان داخلی در تولید خودروهای پایه گازسوز موفق نبودند. به گزارش مناقصهمزایده، محسن جوهری؛ اظهار داشت: اوایل دهه ۸۰ که سوخت سیانجی بهعنوان سوخت جایگزین وارد سبد سوختی کشور شد یکی از اهداف مهم آن کاهش آلودگی هوا بود. جوهری؛ […]
رئیس انجمن سیانجی کشور، گفت: تنها از ۴۴ درصد ظرفیت CNG کشور استفاده میشود و خودروسازان داخلی در تولید خودروهای پایه گازسوز موفق نبودند. به گزارش مناقصهمزایده، محسن جوهری؛ اظهار داشت: اوایل دهه ۸۰ که سوخت سیانجی بهعنوان سوخت جایگزین وارد سبد سوختی کشور شد یکی از اهداف مهم آن کاهش آلودگی هوا بود. جوهری؛ ادامه داد: اگر سوخت سیانجی افزایش پیدا کند ما هیچ وقت در فصل سرد سال شاهد آلودگی هوا در کلانشهرها نیستیم و این نیاز است که مزیتهای مهم و خوبی به مردم داده شود. وی تصریح کرد: خودروسازان داخلی در تولید خودروهای پایه گازسوز موفق نبودهاند و با اسقاط خودروهای گازسوز فرسوده، روزبهروز از تعداد خودروهای گازسوز کشور کاسته میشود که در این شرایط راهکار پیشنهادی برای حل این مشکل، واردات خودروهای پایه گازسوز با کیفیت خارجی بدون تعرفه است. رئیس انجمن سیانجی کشور، با بیان اینکه در حالحاضر تنها ۴۴ درصد از ظرفیت سی ان جی کشور مورد استفاده قرار میگیرد، اظهار کرد: جانمایی مخزن CNG در این خودروها بهگونهای است که فضای صندوق عقب خودرو اشغال نمیشود و طراحی محفظه احتراق موتور این خودروها، بر اساس سوخت گاز است که کمترین افت راندمان را در حالت استفاده از سوخت CNG ایجاد میکند. پیمایش این خودروها نیز با یکبار سوختگیری، حدود دو برابر پیمایش خودروهای داخلی است.
دیدگاه بسته شده است.