اعطای تسهیلات برندسازی به شرکتهای دانشبنیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات برندسازی برای شرکتهای دانشبنیان را از برنامههای این صندوق در راستای بازارسازی بینالمللی دانست. به گزارش ایسنا، بهزادسلطانی در بازدید از شرکت دانشبنیان مهندسی «رستان فن ارتباط»، این شرکت را الگوی مناسبی از شرکتهای دانشبنیان فعال بزرگ دانست و افزود: یکی از […]
اعطای تسهیلات برندسازی به شرکتهای دانشبنیان
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات برندسازی برای شرکتهای دانشبنیان را از برنامههای این صندوق در راستای بازارسازی بینالمللی دانست.
به گزارش ایسنا، بهزادسلطانی در بازدید از شرکت دانشبنیان مهندسی «رستان فن ارتباط»، این شرکت را الگوی مناسبی از شرکتهای دانشبنیان فعال بزرگ دانست و افزود: یکی از وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی کمک به این نوع شرکتها در زمینه برندسازی است.
وی با اشاره به برخورد برخی از دستگاهها در زمینه پایبندی که مفاد قراردادها، اظهار کرد: بسیاری از دستگاههای دولتی قراردادی با شرکتهای دانشبنیان برای انجام پروژهای منعقد میکنند ولی مشاهده کردیم که نه تنها پیش پرداختی به شرکت دانشبنیان ندادهاند بلکه از اعطای هزینههای قرارداد ممانعت میکنند. بر این اساس است که با گذشت دوره تنفس شرکتها قادر به بازپرداخت اقساط خود نیستند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در عین حال از استمهال بسیاری از شرکتهای دانشبنیان برای به تعویق انداختن بازپرداخت وامهای دریافتی خبر داد و افزود: حجم زیادی از شرکتها اعلام کردند که به دلیل آنکه طرح آنها به نتیجه نرسیده است، نمیتوانند اقساط خود را پرداخت کنند و مهلت برای بازپرداخت وام را داشتند از این رو بسیاری از نهادها از صندوق درخواست استمهال از شرکتهای دانشبنیان را دارند.
سلطانی با بیان اینکه پس از ایجاد شرکتهای «خصولی» شاهد انعقاد قراردادهایی بدون پیش پرداخت هستیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس، ما به شرکتهای دانشبنیان اعلام کردیم که قراردادهای بدون پیش پرداخت برای صندوق، اعتباری ندارد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: ما اگر مراقب این موضوعات نباشیم سرمایه صندوق مجدداً به آن باز نخواهد گشت تا در اختیار سایر شرکتها قرار گیرد.
وی کم بودن میزان اعتبارات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی را به دلیل عدم اطمینان نسبت به قراردادهای شرکتهای دانشبنیان با سایر دستگاهها دانست و ادامه داد: ولی از سوی دیگر پروژهای در زمینه بیوتکنولوژی داریم که تا سقف ۲۰ میلیارد تومان برای راهاندازی خط تولید اعطا شده است.
سلطانی به راهکارهای مناسب برای تولید محصولات دانشبنیان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این راهکارها ایجاد صندوقهای خطرپذیر است که شرکتهای بزرگ میتوانند با چندین شرکت کوچک و نوپا و صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق خطرپذیر راهاندازی کنند که ۴۹ درصد سهام از آن صندوق و ۵۱ درصد از آن شرکت باشد تا بتوانند اقدام به تحقیق و توسعه محصول خود کنند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات برندسازی را از دیگر اقدامات این صندوق نام برد و خاطر نشان کرد: یکی از برنامههای صندوق بازارسازی بینالمللی برای محصولات شرکتهای دانشبنیان است که در این زمینه درصدد اعطای برندسازی برای شرکتها هستیم.
وی تسهیلات نمونهسازی را از دیگر تسهیلات این صندوق ذکر کرد و گفت: برای توسعه محصولات دانشبنیان شرکتها میتوانند برای نمونهسازی محصولات خود از تسهیلات ۴ درصدی صندوق بهرهمند شوند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ارایه پیشنهادی به هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این پیشنهاد بنا به درخواستهای فراوان شرکتهای دانشبنیان تدوین شده است. براساس این پیشنهاد شرکتهای دانشبنیان میتوانند از تسهیلات لیزینگ برای خریداران دولتی خود استفاده کنند.
وی در خصوص جزییات این پیشنهاد توضیح داد: با توجه به اینکه خریداران دولتی یکی از متقاضیان بزرگ و اصلی محصولات شرکتهای دانشبنیان هستند، پیشنهادی به هیأت امنای صندوق ارایه خواهد شد که در صورت تأیید، شرکتهای دانشبنیان مشروط به ارایه ضمانتنامه بانکی توسط خریدار دولتی میتوانند از تسهیلات لیزینگ برای خریداران دولتی بهرهمند شوند.
به گفته وی خدمات لیزینگ با نرخ ۹ درصد تنها مشمول دانشبنیان شرکتهای خصوصی برای توسعه بازار محصولات، میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.