حمایت وزارت جهاد کشاورزی از طرح قیمت تضمینی در بورس کالا

  قائم مقام معاون وزیر جهادکشاورزی از اجرای طرح «قیمت تضمینی» در بورس کالا به جای « خرید تضمینی» توسط دولت با هدف جلوگیری از نرخ شکنی محصولات کشاورزی در بازار خبر داد. به گزارش ایرنا، سیدمهدی کلاته رحمانی گفت: معتقدم خرید تضمینی باید هرچه سریع‌تر از صحنه حذف شود و شاهد آن باشیم که […]

 

قائم مقام معاون وزیر جهادکشاورزی از اجرای طرح «قیمت تضمینی» در بورس کالا به جای « خرید تضمینی» توسط دولت با هدف جلوگیری از نرخ شکنی محصولات کشاورزی در بازار خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی کلاته رحمانی گفت: معتقدم خرید تضمینی باید هرچه سریع‌تر از صحنه حذف شود و شاهد آن باشیم که کشاورزان با نارسایی‌های این نوع خرید خداحافظی کنند و طرح قیمت تضمینی برای تمامی محصولات کشاورزی اجرایی شود.

وی با اشاره به آیین‌نامه ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در سال جاری از طریق بورس کالا افزود: امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه پس از بررسی نتایج این نوع خرید از سال آینده شاهد فروش محصولات بیش‌تری در قالب بورس کالا باشیم.

کلاته رحمانی تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم امیدوار است با اجرای سیاست‌های جدید و کمک سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، بتواند محصول تولیدی کشاورزان را با قیمت واقعی به دست مصرف‌کنندگان برساند.

قائم مقام مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: براساس ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، بهره‌برداران محصول خود را برای فروش روی تابلوی بورس کالا می‌برند و چنان‌چه قیمت آن از نرخ تضمینی اعلام شده از سوی دولت کم‌تر بود، مورد معامله قرار گرفته و نرخ مابه‌التفاوت آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.