معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استانها سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جادهها به سرقت میروند. به گزارش ایلنا، رضا اکبری؛ درباره سرقت تجهیزات راهداری و راهسازی و گزارشها از افزایش این نوع سرقتها در سطح […]
معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استانها سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جادهها به سرقت میروند. به گزارش ایلنا، رضا اکبری؛ درباره سرقت تجهیزات راهداری و راهسازی و گزارشها از افزایش این نوع سرقتها در سطح جادههای کشور، اظهار داشت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استانها سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جادههای به سرقت میروند. وی با بیان اینکه عمده این تجهیزات و تابلوهای ایمنی به سرقت رفته در ضایعاتیها به فروش میرود، گفت: در این موضوع ممکن است خود پیمانکاران مقصر باشند. اما بسیاری از این تجهیزات راهداری و راهسازی و علایم ایمنی به سرقت رفته کشف میشوند و معمولاً از سوی اقشار کمدرآمد و معتاد سرقت انجام میشود. معاون راهداری سازمان راهداری، تأکید کرد: موارد زیادی از این سرقتها ردیابی و شناسایی شدهاند و به دستگاه قضایی معرفی کردهایم و برخوردهای لازم انجام شده، اما این دزدیها تنها به جادههای کشور محدود نمیشود و در داخل شهرها به ویژه شهر تهران میزان سرقتها بسیار بیشتر است. اکبری؛ ادامه داد: در این سالهایی که با افزایش سرقتها مواجه شدیم، سعی کردهایم از مواد و مصالحی مصرف کنیم که بهدرد دزی نخورد و قابل سرقت نباشد، برای مثال پایهها را از آهن به کامپوزیت تغییر دادیم که ارزشی برای سرقت نداشته باشد. معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، همچنین درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس درباره فرار قیر رایگان از پروژههای عمرانی دولتی به بازار آزاد و حذف قیر رایگان، اظهار داشت: در حوزه راهداری که مسئولیت آن برعهده سازمان راهداری است، حتی یک کیلو قیر رایگان و یارانهای وارد بازار آزاد نشده است و هیچ تخلفی در این باره حتی به اندازه یک مثقال فرار قیر از پروژههای عمرانی به ما گزارش داده نشده و از سوی نهادهای ناظر کشف نشده است. البته از سایر حوزهها اطلاعی ندارم.
دیدگاه بسته شده است.