مدیرعامل شرکت کشتیسازی اعلام کرد صنایع دریایی مولد اشتغال و درآمد مدیرعامل شرکت کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو): اگر این باور پیش بیاید که صنایع دریایی و کشتیسازی میتواند در اشتغال و درآمدزایی راهگشا باشد، میتوان فصل جدیدی را در اقتصاد کشور شاهد بود. به گزارش مارین نیوز، حمیدرضاییاناصل، مدیرعامل شرکت کشتیسازی و صنایع […]
مدیرعامل شرکت کشتیسازی اعلام کرد
صنایع دریایی مولد اشتغال و درآمد
مدیرعامل شرکت کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو): اگر این باور پیش بیاید که صنایع دریایی و کشتیسازی میتواند در اشتغال و درآمدزایی راهگشا باشد، میتوان فصل جدیدی را در اقتصاد کشور شاهد بود.
به گزارش مارین نیوز، حمیدرضاییاناصل، مدیرعامل شرکت کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه اگر بخواهیم وضعیت صنعت دریا را در ۲۰ سال گذشته تحلیل کنیم، باید بگوییم که طی این مدت هیچگاه نتوانستیم جایگاهی که باید را داشته باشیم یا آن را حفظ کنیم گفت: در این موضوع هم کشتیداران و هم کشتیسازان نقش داشتهاند؛ در بخشی که مربوط به کشتیسازان است باید گفت صنعت دریایی ما امروز مانند ۲۰ سال یا ۱۵ سال پیش نیست و رشد و جهش را بهخصوص در توانمندی و مهندسی بهدست آوردهایم؛ اما در بخش کشتیداران سؤالی که مطرح است اینکه آنها چقدر صنعت دریایی را حمایت و باور کردهاند تا بتوانیم در تولید محصول جدید با شرکتهای خارجی رقابت کنیم. این معضلی است که باید بهصورت کلان آن را بررسی کرد. باور صنایع دریایی نسبت به کشتیسازی هنوز بهوجود نیامده است و این نقیصه بسیار بزرگی است؛ اگر این باور پیش بیاید که صنایع دریایی و کشتیسازی میتواند در اشتغال و درآمدزایی راهگشا باشد، میتوان فصل جدیدی را در اقتصاد کشور شاهد بود.
حمیدرضاییاناصل در ادامه افزود: کشتیهای تحویلداده شده از سوی کشتیسازان نشان میدهد امروز صنعت دریایی ما به یک بلوغ رسیده است و با توجه به نیازهای کشور بهخصوص در حوزه نفت و گاز باید برای تأمین نیازها و با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی، نگاه به داخل را سرلوحه قرار دهیم. همانطور که با همکاری وزارت نفت شرکتهای ایرانی در بخش سکوسازی، صاحب رکورد در عملیات گازرسانی پارسجنوبی هستند که ارزآوری بالایی برای کشور به همراه دارد، این فضا برای ساخت کشتیهای حمل فرآوردههای نفتی نیز باید به کشتیسازان ایرانی داده شود.
وی با بیان اینکه باور کشتیداران و دولت در کشور ما نباید به این سمت باشد که در این کشور نمیتوان کشتی ساخت؛ در حال حاضر حدود ۴۰ درصد ناوگان شرکتهای بزرگی مانند کشتیرانی و نفتکش نیاز به بهروزرسانی دارد و این نیاز بزرگی است گفت: همچنین در حوزه توسعه نفت و گاز به بیش از ۱۰۰ فروند شناور در اندازه ۸۰ هزار تن نیاز داریم که نشان دهنده بازار و نیاز بزرگی برای کشور است، اما هنوز کشتیسازان داخلی در آنها سهمی نگرفتهاند. هرچند بخشی از این موضوع نیز مشکل کشتیسازان بوده است که در عملکرد گذشته به تعهدات خود بهویژه در بحث زمانبندی نتوانستیم به موقع عمل کنیم، اما در دوره ۵ ساله گذشته معتقدم باورها عوض شده و این باور را در کلام وزیر و مسؤولان استان و نگاه مشتریان خرد میبینیم؛ اما این باور باید در نگاه مشتریان اصلی ما نیز بهوجود بیاید. در آن صورت سهم ما در این حوزه بسیار وسیع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران با تأکید به اینکه یک بازار گسترده و چند صد میلیاردی در صنعت کشتیسازی وجود دارد که نیازمند یک حامی و پشتیبان سیاسی و دولتی است، گفت: یادمان باشد که در گذشته صنعت کشتیسازی ما نوپا بود، شاید ساخت یک شناور حمل اسید ضعیف برای صنعت کشتیسازی ما کار بسیار پیچیده و سختی بود، اما امروز ما به فناوریهای روز دنیا در خصوص ساخت انواع شناور دست یافتهایم و این توانمندی را داریم. تنها باید باور کشتیداران نیز ملیتر شود و به سمت تولیدات داخلی تغییر کند تا بازار کشتیسازان تأمین شود و سهمی را از این بازار چند صد میلیارد دلاری برای ایجاد اشتغال و ارزآوری بردارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.