طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبتنام کردهاند و از بیش از ۳۰۰۰ خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه میشود، بهره میگیرند. به گزارش ایسنا، دولت الکترونیکی بهعنوان یکی از مهمترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد میتواند […]
طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبتنام کردهاند و از بیش از ۳۰۰۰ خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه میشود، بهره میگیرند. به گزارش ایسنا، دولت الکترونیکی بهعنوان یکی از مهمترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد میتواند فساد را بهطور جدی ریشهکن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند. این موضوع از اصلیترین مباحثی بوده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از نخستین روزهای دولت سیزدهم به پیگیری و اجرای آن توجه نشان داده است. در واقع همراه داشتن انبوهی از اصل و کپیهای مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، اساسنامه، آگهی تغییرات شرکتها و وکالتنامههای اداری همواره یکی از معضلات اصلی انجام کارهای اداری به شمار میرود. به همین دلیل در سالهای گذشته، استقرار پنجره واحد در حوزههای مختلف ازجمله موضوعاتی است که مورد توجه دولتمردان قرار گرفته است. امروزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با ارائه صدها خدمت، مردم را بینیاز از تبادلات کاغذی کرده است و سکوهای داخلی، هر روز نقش پر رنگتری را در اقتصاد دیجیتال کشور به خود اختصاص میدهند. بنابراین به دلیل اهمیت این موضوع، هفته گذشته با تصویب مجلس وزارتخانهها موظف به ارائه خدمات الکترونیکی شدند. در واقع وزارتخانهها و مؤسسات دولتی موظف شدند حداقل سالانه ۲۰ درصد از خدمات الکترونیکی خود را برای کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از طریق «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به صورت هوشمند و بدون مراجعه حضوری و دخالت عامل انسانی یا اخذ مدارک و مستندات به صورت دستی ارائه کنند. مسئلهای که اخیراً عیسی زارعپور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با دستیار رئیسجمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی با اشاره کرد. وی درباره اقدامات وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی ارائه خدمات دولت گفت: امروز بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبتنام کردهاند و از بیش از ۳۰۰۰ خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه میشود بهره میگیرند. زارعپور؛ همچنین در این دیدار، تأکید کرد: در قالب مواد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صد درصد خدمات دولت بهصورت هوشمند، یعنی بدون مراجعه حضوری، بدون ارسال مدرک و بدون مداخله انسانی و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم عزیز ارائه شود که با تحقق آن مردم میتوانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند. لازم به ذکر است؛ وی مهرماه در بیست و ششمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت اجرای قانون دستگاههای اجرایی کشور به پنجره ملی خدمات هوشمند با اشاره به پیوستن ۹۶ درصد دستگاهها به این درگاه، احراز هویت ۲۶ میلیون نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال، ۵۱۹ میلیون مراجعه به درگاه، رشد عظیم ۱۰ میلیارد تراکنش بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و همچنین ارائه مجوزهای دستگاهی، صنفی و خانگی در این بستر الکترونیکی، گفت: خوشبختانه میزان مراجعات مردم و آمار دریافت خدمات آنها بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نشان میدهد این درگاه به محل رجوع مردم و گرهگشایی از امورات آنها تبدیل شده است.
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مهمترین پروژههای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم شناخته میشود؛ براساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت ارتباطات تاکنون بیش از ۹۸ درصد دستگاههای اجرایی به این پنجره متصل شدهاند. به گزارش ایرنا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارائهدهنده خدمات دولتی بهصورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تعداد کاربرانی که طی ۲۴ ساعت گذشته از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کردهاند به بیش از ۱۶ میلیون نفر رسیده که در نوع خود رکورد بینظیری محسوب میشود. به گزارش ایسنا، یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم شکلگیری دولت هوشمند است که بدون مراجعه حضوری، به صورت […]
دیدگاه بسته شده است.