گروه انرژی -عضو هیئت مدیره انجمن شرکتهای توزیعکننده گاز مایع، گفت: با توجه به ناترازی بنزین، لازم است صنعت CNG و LPG را توسعه دهیم زیرا این دو سوخت منجر به کاهش۲۴ میلیون لیتری مصرف بنزین در روز میشوند. به گزارش مناقصهمزایده، فاتح برایی؛ در نشستی خبری، با اشاره به نقش و اهمیت گاز مایع […]
گروه انرژی -عضو هیئت مدیره انجمن شرکتهای توزیعکننده گاز مایع، گفت: با توجه به ناترازی بنزین، لازم است صنعت CNG و LPG را توسعه دهیم زیرا این دو سوخت منجر به کاهش۲۴ میلیون لیتری مصرف بنزین در روز میشوند. به گزارش مناقصهمزایده، فاتح برایی؛ در نشستی خبری، با اشاره به نقش و اهمیت گاز مایع و سیانجی در کمک به اقتصاد انرژی، اظهار کرد: با وجود ناترازی بنزین و روند فزاینده آن LPG میتواند در کنار CNG کمک شایانی به رفع ناترازی بنزین کند. وی اظهار داشت: اختصاص سالیانه سه میلیون تن مازاد گاز مایع کشور که به دلایل مختلف امکان صادر کردن آن یا استفاده بهینه از آن وجود ندارد، به مصرف سوخت خودرو، میتواند موجب کاهش روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر مصرف بنزین شود. عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع، با بیان اینکه افزودن LPG به سبد سوخت خودرو و در کنار آن توسعه CNG میتواند موجب تنوعبخشی به سبد سوخت کشور شده و به این ترتیب امنیت انرژی کشور را ارتقاء دهد، تصریح کرد: ظرفیتهای استفاده نشده موجود در CNG هم میتواند؛ روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر از نیاز مصرف بنزین را کاهش دهد این دو سوخت ارزشمند میتوانند به کمک همدیگر روزانه تا حدود ۲۴ میلیون لیتر از مصرف بنزین را کاهش دهند. به گفته برایی؛ نرخ هر لیتر بنزین در بازارهای جهانی حدود ۵۵ سنت است که کشور ما میتواند با صادر کردن بنزین مازاد و یا بینیاز شدن از واردات بنزین سالیانه حدود پنج میلیارد دلار درآمد ارزی ایجاد کند. وی با بیان اینکه مصرف گاز مایع و سیانجی به جای بنزین میتواند کمک شایانی به بهبود کیفیت هوا و محیطزیست کند، افزود: آلایندگی این دو سوخت نسبت به بنزین به مراتب کمتر و بهعنوان سوخت پاک شناخته میشود. این کارشناس حوزه اقتصاد انرژی، با بیان اینکه هماینک در ۲۰ کشور مهم دنیا بهطور همزمان از چهار سوخت گازوئیل، بنزین LPG و CNG استفاده میشود، اظهار کرد: در بیش از ۴۰ کشور دیگر دنیا از جمله ترکیه، روسیه، چین، کره جنوبی، آمریکا، ژاپن و اغلب کشورهای اتحادیه اروپا از LPG در کنار بنزین و گازوئیل و متانول استفاده میشود. به گفته برایی؛ بخش خصوصی کشور آمادگی دارد بدون نیاز به منابع و بودجه دولت نسبت به سرمایهگذاری در توسعه اتو گاز و کاهش مصرف بنزین تا ۱۲ میلیون لیتر در روز که ارزش اقتصادی آن بالغ بر دو میلیارد دلار در سال است، اقدام کند.
نماینده مجلس، با بیان اینکه خودروهای داخلی مصرف سوخت بسیار بالایی دارند و سبب تشدید ناترازی بنزین شدهاند؛ گفت: فناوری قدیمی خودروسازها و همچنین عدم تنوعبخشی به سبد سوخت سبب شده که هم منابع هدر برود و هم محیطزیست آلوده شود. به گزارش ایرنا، عبدالکریم حسینزاده؛ با اشاره به ناترازی انرژی در کشور بهخصوص بنزین، […]
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه سبد سوخت کشور باید متنوع باشد، گفت: سیاستهای دولت سیزدهم با توجه به معیشت مردم در جهت حل ناترازی انرژی در کشور است، البته برای حل ناترازی بنزین میتوانیم شرایط استفاده از خودروهای هیبریدی فراهم کنیم. به گزارش ایرنا، عبدالعلی رحیمیمظفری؛ با اشاره به موضوع […]
دیدگاه بسته شده است.