مدیر توسعه صنایع پاییندستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به اینکه فروش اعتباری محصولات پتروشیمی ۲۹ درصد از مجموع کل فروش در بورس کالا را در مهرماه امسال به خود اختصاص داد، اظهار کرد: ارزش فروش محصولات پتروشیمی به صورت اعتباری در بازهزمانی یاده شده، بالغ بر ۷٫۲هزار میلیارد تومان بوده است. به گزارش […]
مدیر توسعه صنایع پاییندستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به اینکه فروش اعتباری محصولات پتروشیمی ۲۹ درصد از مجموع کل فروش در بورس کالا را در مهرماه امسال به خود اختصاص داد، اظهار کرد: ارزش فروش محصولات پتروشیمی به صورت اعتباری در بازهزمانی یاده شده، بالغ بر ۷٫۲هزار میلیارد تومان بوده است. به گزارش مناقصهمزایده، عباس غلامی؛ با تأکید بر استمرار نهضت احیای واحدهای تولیدی، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ترغیب شرکتهای پتروشیمی به فروش اعتباری محصولات بر این نوع عرضه تأکید دارد. مدیر توسعه صنایع پاییندستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تصریح کرد: بیشتر شرکتها و هلدینگهای پتروشیمی در این راهبرد ملی با هدف تکمیل زنجیره ارزش مشارکت دارند و فعال هستند. غلامی؛ یادآور شد: عملکرد جدول فروش اعتباری محصولات پتروشیمی در فروردینماه ۳.۲ همت، در اردیبهشت ماه ۵٫۵ همت، ۵٫۸ همت در خردادماه، ۶ همت در تیرماه، ۷ همت در مردادماه و در شهریورماه نیز حدود ۶٫۲۰۰ همت بوده است. براساس عارضهیابی موانع تولید صنایع تکمیلی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موضوع تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مهمترین چالشهای فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور برای خرید مواد اولیه است. هماکنون حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد صنعتی خوراک مورد نیاز خود را از مجتمعهای پتروشیمی تأمین میکنند، بنابراین افزایش فروش اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا و انرژی با استفاده از همه ظرفیتهای موجود شرکتهای پتروشیمی بهمنظور رونق واحدهای تولیدی و تسهیل تأمین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش بهعنوان راهبردی برای آن هدفگذاری شده است. در نتیجه این راهبرد، حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری به صنایع پاییندست پتروشیمی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ انجام شده است. فروش اعتباری افزون بر احیای واحدهای صنعتی، سبب شتابدهی توسعه محصولات نهایی، ایجاد حداکثر ارزشافزوده و افزایش اشتغالزایی در کشور شده است.
دیدگاه بسته شده است.