مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حملونقل کشور، گفت: پیشبینی میشود مسیر ریلی رشت- کاسپین حداکثر تا پایان سالجاری تکمیل و تحویل شود. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار داشت: در حالحاضر نزدیک به ۳۰ هزار مترمکعب از عملیات خاکریزی این پروژه باقی مانده که رقم کمی است اما به دلیل خاکی و گلی […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حملونقل کشور، گفت: پیشبینی میشود مسیر ریلی رشت- کاسپین حداکثر تا پایان سالجاری تکمیل و تحویل شود. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار داشت: در حالحاضر نزدیک به ۳۰ هزار مترمکعب از عملیات خاکریزی این پروژه باقی مانده که رقم کمی است اما به دلیل خاکی و گلی بودن زمینهای کشاورزی و شرایط آب و هوایی نامناسب عملیات خاکریزی به سختی انجام شد اما با تکمیل راه آهن رشت- کاسپین دریای جنوب را به دریای شمال متصل خواهیم کرد. خادمی؛ اضافه کرد: این خط آهن آخرین قطعه از کریدور شمال-جنوب است که بنادر جنوبی را به بنادر شمال و غرب کشور متصل میکند. وی با بیان اینکه، عملیات ریلگذاری این پروژه مراحل پایانی خود را طی میکند و ظرف چند روز آینده ریلگذاری مسیر از دوسر یعنی ابتدا و انتهای آن آغاز میشود گفت: پیشبینی ما برای تحویل این پروژه حداکثر تا پایان سالجاری است. معاون وزیر راهوشهرسازی، همچنین در حاشیه بازدید از بخش دوم آزادراه رشت- قزوین، اظهار کرد: تاکنون در مجموع برای این پروژه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سالهای مختلف تخصیص یافته و هزینه شده است. وی افزود: ارزش این آزاد راه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است و منابع مورد نیاز برای اتمام آن نیز به میزان پنج هزار میلیارد ریال پیشبینی شده است. خادمی؛ با اشاره به کمکها و مساعدتهای دولت در تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه، تأکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و عنایت ویژه دولت تأمین شده و رقم اعتباری باقی مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیریهای وزیر راهوشهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ این مسیر عملیاتی شده و باند رفت زیر بار ترافیک خواهد رفت. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، تأکید کرد: براساس توافق انجام شده برای رفاه حال مردم منطقه و عدم آسیب به معیشت اهالی که در این مسیر فعالیت میکنند یک باند این مسیر فعال میشود و نصب علائم صورت میگیرد. معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: نصب علائم به شکلی خواهد بود که پیک ترافیک به سمت بالادست و به صورت رفت باشد و خودروها بتوانند از این سازهها عبور کنند اما اگر بخواهیم مسیر برگشت را نیز از همین مسیر و باند داشته باشیم نصب علائم دو طرفه خواهد بود تا عبور از این تونلها به سمت پایین دست نیز انجام شده و گره ترافیکی مسیر حل شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، تصریح کرد: روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگینترین پروژههای راهداری کشور به لحاظ تعدد تونلها و پلهای واقع در مسیر است. وی با تأکید بر اینکه این مسیر از سختترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده است، افزود: مسکونی بودن این منطقه و تلاقی با فعالیتهای اقتصادی مردم، کار را در کنار بافت خاص و ناشناخته زمینشناسی منطقه دشوار کرد. محوری که آبده و ریزشی بود اما با همه این شرایط مسیر اجرا و تونلها حفاری و پلها احداث شد.
افتتاح راهآهن رشت – کاسپین بهعنوان یکی از مهمترین پروژههای ریلی و اولویتدار دولت سیزدهم با هدف تکمیل کریدور شمال – جنوب با حضور مخبر؛ در چند روز آینده افتتاح میشود. به گزارش مناقصهمزایده، بنا بود هشتم خردادماه راهآهن رشت – کاسپین با حضور وزیر راهوشهرسازی به بهرهبرداری برسد که به علت برنامهریزی برای حضور […]
دیدگاه بسته شده است.