عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، گفت: ثبت سفارش ۵۴۴ میلیون دلاری خرید قطعه چینی توسط خودروسازان داخلی انجام شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مازیار بیگلو؛ در نشست خبری، اظهار کرد: خودرویی نمیتوانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. قطعهای نمیتوانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. وی اضافه کرد: ۵۴۴ میلیون دلار خودروسازان […]
عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، گفت: ثبت سفارش ۵۴۴ میلیون دلاری خرید قطعه چینی توسط خودروسازان داخلی انجام شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مازیار بیگلو؛ در نشست خبری، اظهار کرد: خودرویی نمیتوانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. قطعهای نمیتوانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. وی اضافه کرد: ۵۴۴ میلیون دلار خودروسازان داخلی ما ثبت سفارش برای خرید قطعه دارند. سؤال این است چرا این خریدها انجام میشود؟ بیگلو؛ ادامه داد: پولی که به ما نمیدهند و باعث میشود قطعهساز خط تولید را متوقف کند به چین میدهند و با همین بهانه توقف خط تولید از چین قطعه میخرند. آن هم قطعهای که در داخل تولید میشود. یا اینکه میگویند قطعهساز داخلی گرانفروشی میکند پس چرا به نهادهای نظارتی معرفی نمیکنند؟ وی افزود: برای شرکتهای زیرمجموعه خود با چینیها قرارداد همکاری مشترک برای تولید قطعه منعقد کردهاند. قطعهای که در بیش از دو دهه است در داخل تولید میشود. عضو انجمن قطعهسازان، با بیان اینکه قطعه چینی با کمترین سطح کنترل وارد خطوط تولید شرکتهای ایرانی میشود، گفت: در هیچ برههای در حوزه خودرو و قطعه تا این اندازه علنی به سمت چین نرفته بودیم. نهادهای نظارتی و وزارت صمت خود را به خواب زدهاند و پولی که باید به جیب کارگر و صنعت ایران برود به جیب چینیها میرود. وی افزود: تا این اندازه اهتمام برای زمین زدن یک صنعت با ۷۰۰ هزار حقوقبگیر عجیب است. بیگلو؛ تصریح کرد: در شرایط فعلی خودروساز زیانده، قطعهساز و مصرفکننده ناراضی و فقط شرکتهای چینی راضی هستند. وی گفت: صنعت خودروسازی و قطعهسازی ایران در دهه ۸۰ فخر ملی بود، از همه جای دنیا صنعتگران برای بازدید میآمدند و به اروپا صادرات داشتیم، اما طی ۱۵ سال گذشته این صنعت نابود شد.
دیدگاه بسته شده است.