حضور مردم در انتخابات پرمعنی و پر مغز بود

 محمد جواد ظریف با تشکر از مردم به خاطر حضور با شکوهشان در انتخابات ۷ اسفند، گفت: حضور مردم در این انتخابات پرمعنی و پر مغز بود و ما می‌توانیم با قدرت و صلابت با اجرای برجام در جهت توسعه اقتصادی کشور در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه […]

 محمد جواد ظریف با تشکر از مردم به خاطر حضور با شکوهشان در انتخابات ۷ اسفند، گفت: حضور مردم در این انتخابات پرمعنی و پر مغز بود و ما می‌توانیم با قدرت و صلابت با اجرای برجام در جهت توسعه اقتصادی کشور در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تقدیر از خبرنگاران سیاست خارجی و انرژی هسته‌ای در وزارت خارجه در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان این‌که نباید دنبال خرده گرفتن از یکدیگر باشیم بلکه همه باید کمک کنیم تا از فضای به وجود آمده از اجرای برجام جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم به فرارسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات ۷ اسفند زمینه‌ساز این شدند که با شور و نشاط وارد سال جدید شویم. من اکنون خوشحال هستم که هر روزنامه‌ای را در داخل کشور می‌خوانم از انتخابات اعلام پیروزی می‌کنند و خوشحال هستند. امروز همه جناح‌های کشور خوشحال هستند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: خدا پدر این مردم را بیامرزد که باعث خوشحالی همه جناح‌‌ها شدند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: من لازم می‌دانم از زحمات همه خبرنگاران که در این دو سال و نیم گذشته همراه ما بودند تشکر و قدردانی کنم. همان‌طور که سخنگوی وزارت خارجه اشاره کردند، قصد ما این بود که زودتر چنین مراسمی را برگزار کنیم. البته همه تأخیر به وجود آمده به خاطر گرفتاری من نبود.

وی با خنده ادامه داد: آقایان همه مشکلاتی را که پیش می‌آید را سرگرفتاری من خراب می‌کنند و در واقع همه آن به خاطر گرفتاری من نبود که این مراسم با تأخیر برگزار شد. واقعیت قضیه این است که ما می‌خواستیم روند آغاز شده در بحث مذاکرات به پایان برسد و از عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر عبور کنیم و بعد از آن نیز تصمیم گرفتیم صبر کنیم تا برجام اجرایی شود سپس این مراسم برگزار شود.

ظریف در ادامه سخنان خود در این رابطه ادامه داد: قرار بود در ۱۲ بهمن در خدمت شما باشیم که میسر نشد و این جلسه با یک ماه تأخیر برگزار شد و اکنون این سعادت برای بنده فراهم شده که در خدمت دوستانی باشیم که در طول مدت اخیر ما را در جریان مذاکرات و مسایل سیاسی خارجی کشور همراهی کردند چه در سفر‌ها و چه در تهران. می‌خواهم از تک‌تک شما چه منتقدین و چه غیرمنتقدین به خاطر همراهی‌تان در ۳۰ ماه گذشته تشکر و قدردانی کنم.

ظریف با بیان این‌که بدون حضور رسانه‌های فعال، جدی و دقیق در جهان کنونی امکان پیشبرد اهداف سیاست خارجی وجود ندارد اظهار کرد: اگر این رکن مهم مردم‌سالاری به درستی عمل نکند مردم نمی‌توانند به خوبی از واقعیت‌های جامعه به خصوص موضوعاتی که در عرصه سیاست خارجی مطرح است آگاهی پیدا کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور افزود: من به خوبی می‌دانم که در طول مذاکرات دوستانی که در اتاق مذاکره بوند و در صحنه مذاکرات بودند یک نوع فشار و نگرانی داشتند و دوستانی که در بیرون اتاق مذاکره حضور داشتند و منتظر نتایج مذاکرات و اخبار بودند یک نوع دیگر اضطراب و دلواپسی داشتند.

وی با اشاره به پیگیری جریان مذاکرات توسط مردم در کشور گفت: مردمی که منتظر شنیدن اخبار بودند به نوع دیگری این وضعیت را داشتند و شاید یکی از زیبا‌ترین جلوه‌های این موضوع عکس مادر پیری بود که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در کنار تلویزیون دراز کشیده بود تا آخرین اخبار را بشنود و این تصاویر برای ما و همه دست‌اندرکاران مربوطه وظیفه‌ای که بر دوش داشتیم را سنگین‌تر می‌کرد و اگر نبود دعای آن مادران پیر و خانواده شهدا و خوبان کشور دعاهای مقام معظم رهبری و هدایت‌های ایشان ما نمی‌توانستیم به این توفیق ملی که همه در آن شریک هستند دست پیدا کنیم. همه در توفیق به دست آمده شریک هستند و در این راستا لازم است که همه دست به دست هم بدهیم تا از سال‌ها تلاش و مقاومت مردم بهره‌برداری کنیم.

 

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: می‌توانم درک کنم دوستانی که در بیرون از اتاق مذاکرات بودند چه روزگاری را گذراندند. در آن موقع این فرصت فراهم نشد که از دوستان تشکر کنم ولی از قدیم گفته‌اند ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است. من خدمت همه دوستان خداقوت می‌گویم. تلاش و زحمت شما کاملاً در پیشبرد مسیری که وجود داشت مؤثر بود. نقش شما در دستاورد حاصل شده کاملاً مشخص و آشکار است.