عدم ایمنی یک سوم مدارس کشور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و باید بازسازی شوند و ۲۰ درصد مدارس نیز نیازمند مقاومسازی هستند. مرتضی رییسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «بیشترین فضاهای آموزشی فرسوده مربوط به […]
عدم ایمنی یک سوم مدارس کشور
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و باید بازسازی شوند و ۲۰ درصد مدارس نیز نیازمند مقاومسازی هستند.
مرتضی رییسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «بیشترین فضاهای آموزشی فرسوده مربوط به کدام مناطق است و آیا در این بین سیستانوبلوچستان به صورت ویژه دیده شده است؟»، اظهار داشت: با یک واقعیت روبهرو هستیم که یک سوم فضاهای آموزشی کشور با استانداردها فاصله دارد و ایمن نیستند.
وی افزود: اینکه میگوییم یک سوم مدارس یا حدود ۳۰ درصد ایمن نیستند بدان معناست که در برابر زلزله و در انطباق با استانداردها و آییننامههای مهندسی ساختمان، ایمنی ندارند.
رییسی با بیان اینکه مدارس ناایمن کشور در سال ۱۳۸۵، دوسوم کل مدارس را تشکیل میدادند، خاطرنشان کرد: در مجلس هفتم و عنایتی که به آموزش و پرورش شد و با اعتبار ۴ میلیارد دلاری که اختصاص دادند، درصد مدارس ایمن کشور دو برابر شد.
وی ادامه داد: یک سوم فضاهای آموزشی که با استانداردها فاصله دارند، بیشتر مدارسی هستند که نیازمند مقاومسازی هستند و باید بهسازی لرزهای شوند، یک بخش کمتری هم مدارس تخریبی هستند یعنی از ۳۰ درصد مدارس ناایمن، دو سوم نیازمند مقاومسازی و یک سوم آن نیازمند تخریب و بازسازی است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ۱۰ درصد مدارس کشور تخریبی هستند و باید تخریب و بازسازی شوند و ۲۰ درصد باید مقاومسازی شوند، گفت: عمده کلاسهای درس و مدارس تخریبی در کلانشهرها و بافتهای فرسوده شهرهای بزرگ و در رأس آن تهران است.
رییسی اضافه کرد: در مناطق محروم کشور، استان سیستانوبلوچستان در مقام اول و استان آذربایجان غربی بیشترین مدارس تخریبی را در مناطق محروم به خود اختصاص دادهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.