آزادراه قزوین – رشت یک گام دیگر تا تکمیل نهایی

    همزمان با تعطیلات سال نو، باند اول قطعه یک آزادراه منجیل-رودبار زیر بار عبور خودرو‌ها می‌رود. به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با اعلام خبر بالا گفت: با توجه به این‌که قطعه اول این پروژه در مسیر گلوگاهی آزادراه قزوین-رشت واقع شده، تلاش شبانه‌روزی بر […]

 

 

همزمان با تعطیلات سال نو، باند اول قطعه یک آزادراه منجیل-رودبار زیر بار عبور خودرو‌ها می‌رود.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با اعلام خبر بالا گفت: با توجه به این‌که قطعه اول این پروژه در مسیر گلوگاهی آزادراه قزوین-رشت واقع شده، تلاش شبانه‌روزی بر این است تا به مناسبت آغاز سال نو باند اول این مسیر زیر عبور قرار گیرد.

قطعه اول این آزادراه که طولی ۳٫۲ کیلومتری دارد، تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۶ درصد پیشرفت ریالی را پشت سر گذاشته است.

نورزاد، مسیر‌های منتهی به شمال کشور را به دلیل ترافیک عبوری بالا از اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه دانست و گفت: کوهستانی بودن مسیرهای منتهی به شمال کشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است، تنها در همین مسیر حدود ۳٫۲ کیلومتر قطعه اول آزادراه منجیل-رودبار ۳ هزار متر تونل وجود دارد که خوشبختانه تا‌کنون حفاری ۹۰ درصد این تونل‌ها انجام شده است.

وی برآورد اولیه اعتبار موردنیاز برای اتمام قطعه یک این آزادراه را ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: ۱۲۵ کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت شامل ۳۱ کیلومتر حدفاصل امام‌زاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۳ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر آن حدفاصل منجیل-رودبار در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بخش اول این ۱۱ کیلومتر به طول ۲٫۳ کیلومتر در حال انجام و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث دو دستگاه شیب‌راهه و دو دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود و حدود ۲۰۰ متر تونل، آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.