معافیت مالیاتی ۱۰ ساله صنایع؛ بهترین راه رفع رکود

معاون اقتصادی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان پیشنهاد داد‌ معافیت مالیاتی ۱۰ ساله صنایع؛ بهترین راه رفع رکود معاون اقتصادی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت: بهترین و کوتاه‌‌ترین راه برای رفع رکود، معافیت صاحبان صنایع و کل اصناف به مدت ۱۰ سال است. علی‌محمدرجالی در گفت‌و‌گو با ایمنا به دخالت‌های بی‌جای دولت در موضوعات […]

معاون اقتصادی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان پیشنهاد داد‌

معافیت مالیاتی ۱۰ ساله صنایع؛ بهترین راه رفع رکود

معاون اقتصادی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت: بهترین و کوتاه‌‌ترین راه برای رفع رکود، معافیت صاحبان صنایع و کل اصناف به مدت ۱۰ سال است.

علی‌محمدرجالی در گفت‌و‌گو با ایمنا به دخالت‌های بی‌جای دولت در موضوعات اقتصادی اشاره کرد و اظهار کرد: دخالت‌های بی‌جای دولت در برخی از موضوعات اقتصادی وجود دارد. یکی از این نمونه‌ها دخالت شورای رقابت در بازار برخی از کالاهاست.

وی افزود: بیش‌تر مسؤولانی که برای کالا‌ها مصوبه وضع می‌کنند، ‌از نوع آن کالا اطلاعات کافی ندارند به‌طوری که حتی آگاه نیستند که آن کالا خوراک است و یا پوشاک؛ قصد دارند انحصار را از بین ببرند در حالی‌که نمی‌دانند با این مصوبه بیش‌تر انحصار ایجاد می‌کنند.

معاون اقتصادی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان ادامه ‌داد: به عنوان نمونه فعالان پتروشیمی به راحتی در حال فروش کالاهای خود به مشتریان بودند اما با مصوبه جلسه شماره ۲۶۳ شورای رقابت، تمام نظام تولید و توزیع برهم خورد و باعث شد مشتری و تولید کننده ناراضی باشند.

رجالی به استفاده از نظرات و مشاوره‌های پیشکسوتان و افراد با تجربه در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: پیش از این‌که پیشکسوتان از دنیا بروند باید برای آنها نکوداشت گرفته شود و از نظرات آنها استفاده شود. این موضوع می‌تواند در پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی دولت مؤثر باشد.

وی با بیان این‌که دولت برای موفقیت در رفع موانع رکود باید به مدت ۱۰ سال تمام اصناف و صاحبان صنایع را از مالیات معاف کند، خاطرنشان‌ کرد: همانند دنیا باید مالیات بر مصرف در کشور پیاده‌سازی شود؛ بهترین و کوتاه‌‌ترین راه برای رفع رکود معافیت صاحبان صنایع و کل اصناف به مدت ۱۰ سال است.

 

معاون اقتصادی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان ادامه ‌داد: در مقابل از کل مصرف بین ۵ تا ۱۰درصد مالیات بر مصرف دریافت شود به این صورت که هر کس مصرف بیش‌تر دارد باید مالیات بیش‌تری بپردازد، در این حالت درآمد دولت دو تا ۲٫۵ برابر از سال‌جاری می‌شود و همه از این عمل راضی هستند.