رئیس هیئت مدیره انجمن CNG، گفت: سال گذشته سهم مصرف سیانجی در خودروهای سبک از سبد سوخت کشور ۲۱ درصد بود که با کاهش مصرف سیانجی امسال به ۱۴ درصد رسیده است. به گزارش مناقصهمزایده، محسن جوهری؛ با اشاره به اینکه با استفاده از سوخت CNG دو معضل بزرگ آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین […]
رئیس هیئت مدیره انجمن CNG، گفت: سال گذشته سهم مصرف سیانجی در خودروهای سبک از سبد سوخت کشور ۲۱ درصد بود که با کاهش مصرف سیانجی امسال به ۱۴ درصد رسیده است. به گزارش مناقصهمزایده، محسن جوهری؛ با اشاره به اینکه با استفاده از سوخت CNG دو معضل بزرگ آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین قابل کنترل است، افزود: اگر دولت و مجلس موانع عدم توسعه سیانجی را رفع کنند بهراحتی امکان حل دو بحران بزرگ کشور یعنی آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین را میتوانیم با سوخت سیانجی حل کنیم. وی ادامه داد: از ظرفیت سوخت ملی سیانجی به دلیل کمبود تقاضا استفاده نمیشود و ظرفیت عرضه برای چهار میلیون خودروی مازاد بر ناوگان فعلی در کشور وجود دارد که در صورت اضافه شدن چهار میلیون خودرو دیگر به ناوگان سیانجی، علاوه بر حل مشکل واردات بنزین، معضل آلودگی هوا نیز حل خواهد شد. جوهری؛ تصریح کرد: به دلیل اینکه سوخت سیانجی از گاز طبیعی تولید میشود و بین ۸۰ تا ۹۵ درصد ترکیبات گاز طبیعی از متان است، ذرات معلق موجود در متان وجود ندارد و به همین دلیل مصرف سیانجی موجب کاهش آلودگی میشود. رئیس هیئت مدیره انجمن CNG با اشاره به اینکه سهم سیانجی سال گذشته در سبد سوخت ۲۱ درصد بوده است، گفت: امسال به دلیل فاصله قیمتی بین سیانجی و بنزین و عدم تخصیص مشوقهای مناسب به مالکان خودروهای دوگانهسوز، مصرف سیانجی کاهش زیادی پیدا کرده و سهم آن در سبد سوخت به ۱۴ درصد رسیده است. وی افزود: افزایش تولید دوگانهسوز توسط خودروسازان داخلی و تبدیل رایگان خودروهای بنزینی با استفاده از کیتهای با تکنولوژی روز دنیا و در نظر گرفتن مشوقهای مناسب مثل طرح ترافیک رایگان، معاینه فنی رایگان، تعویض رایگان مخازن، عوارض شهرداری رایگان خودروهای دوگانه سوز میتواند در افزایش تقاضا برای سیانجی مؤثر باشد. رئیس هیئت مدیره انجمن سیانجی، با اشاره به اینکه صنعت سیانجی یکی از سودآورترین پروژههای وزارت نفت در دو دهه گذشته بوده است، اظهار داشت: دولت هر چقدر که تسهیلات برای مصرفکنندگان سیانجی در نظر بگیرد چند برابر آن سود میکند.
دیدگاه بسته شده است.