وزارت راهوشهرسازی مجاز شد تا مدیریت فرودگاههای کشور، به استثنای فرودگاههای متعلق به نیروهای مسلح را با حفظ مالکیت دولت به بخش خصوصی و عمومی یا مشارکتهای داخلی و خارجی واگذار کند. به گزارش مناقصهمزایده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی درباره موارد ارجاعی به […]
وزارت راهوشهرسازی مجاز شد تا مدیریت فرودگاههای کشور، به استثنای فرودگاههای متعلق به نیروهای مسلح را با حفظ مالکیت دولت به بخش خصوصی و عمومی یا مشارکتهای داخلی و خارجی واگذار کند. به گزارش مناقصهمزایده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی درباره موارد ارجاعی به کمیسیون، با تصویب جزء(۱) بند (ت) ماده ۵۷ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:
وزارت راهوشهرسازی با رعایت سیاستهای کلی اصل چهلوچهارم (۴۴) قانون اساسی مجاز است:
۱- به منظور افزایش کارایی و بهبود خدمترسانی و ارتقای بهرهوری و کاهش هزینههای دولت و منطقیسازی و چابکسازی، نسبت به واگذاری مدیریت فرودگاههای کشور از جمله فرودگاههای وابسته به دستگاههای اجرایی به استثنای فرودگاههای متعلق به نیروهای مسلح با حفظ مالکیت دولت و نیز ارائه خدمات ناوبری هوایی و رعایت حقوق کارکنان به بخش خصوصی و عمومی و یا مشارکتهای داخلی و خارجی با اولویت شرکتهای هواپیمایی داخلی اقدام کند. آییننامه اجرایی این جزء به پیشنهاد وزارت راهوشهرسازی و همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. همچنین براساس جزء۲ بند (ت) ماده ۵۷ این لایحه، وزارت راهوشهرسازی با رعایت سیاستهای کلی اصل چهلوچهارم (۴۴) قانون اساسی مجاز است.
۲- به منظور تأمین مالی و نیز توسعه زیرساختها و ارتقای سطح خدمات و افزایش ترافیک مسافر و بار و مدیریت بهینه فرودگاهی نسبت به پذیرش سرمایهگذاری توسط بخشخصوصی و یا با مشارکت سرمایهگذار خارجی و اعطای حق بهرهبرداری از محل سرمایهگذاری اقدام نماید.
دیدگاه بسته شده است.