رییس اتاق بازرگانی ایران:دیپلماسی آب ر‌ها شد

  رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی در زمینه شرایط فعلی آب کشور دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی دارد چرا که با وجود کاهش ۵۰ درصدی روان‌آب‌های کشور همچنان شاهد سدسازی هستیم و سرعت بسته شدن چاه‌های غیرمجاز از حفر چاه‌های جدید کم‌تر است. به گزارش فارس، محسن جلال‌پور در همایش روز ملی آب به ضرورت […]

 

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی در زمینه شرایط فعلی آب کشور دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی دارد چرا که با وجود کاهش ۵۰ درصدی روان‌آب‌های کشور همچنان شاهد سدسازی هستیم و سرعت بسته شدن چاه‌های غیرمجاز از حفر چاه‌های جدید کم‌تر است.

به گزارش فارس، محسن جلال‌پور در همایش روز ملی آب به ضرورت توجه و اهمیت به مسأله آب در کشور اشاره کرد و گفت: شاید یکی از دلایل اختصاص یک روز به آب مناسبت و بهانه‌ای باشد تا خاطره و یاد مردم به موضوع اصلاح مصرف آب تلنگری شده و گوش شنوایی برای بازگشت و توجه به این مسأله شود.

جلال‌پور با بیان این‌که طی سال‌های گذشته کارهای خوبی در اتاق بازرگانی ایران در حوزه آب انجام شده، اظهار داشت: تحقیق در حوزه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، مسأله آب در کشورهای دیگر، هشدار نسبت به تنش‌های آبی حوزه زاینده‌رود، تهدیدات آب کشاورزی استان خوزستان و هشدار نسبت به اثرات ناگوار صدور پروانه‌های چاه‌های غیرمجاز و سوق دادن کشور به سمت بهره‌برداری بهینه از ‌آب کارهایی بوده که در دفتر آب اتاق ایران انجام شده است.

 

وی همچنین به دیپلماسی آب کشور نیز انتقاد کرد و گفت: اثری از فعال شدن دیپلماسی آب کشور در دولت جدید مشهود نیست و معلوم نیست چگونه و با چه مدلی به دنبال حل مسأله تأمین سهم زیست‌محیطی تالاب‌های انتهایی رودخانه‌های دجله و فرات خواهیم بود تا حداقل بخش اعظم مسأله ریزگرد‌ها کنترل شود.