رشد ۱۰ برابری وقف‌ در سال‌های اخیر

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تا سال ۸۸ در سال ۲۰۰ موقوفه به‌طور میانگین به ثبت می‌رسید، ولی از سال ۸۹ تاکنون با همکاری اصحاب رسانه و تبلیغات صورت گرفته به‌طور میانگین ۲ هزار و ۵۰۰ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گفت: ۲۷ هزار محفل انس […]

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تا سال ۸۸ در سال ۲۰۰ موقوفه به‌طور میانگین به ثبت می‌رسید، ولی از سال ۸۹ تاکنون با همکاری اصحاب رسانه و تبلیغات صورت گرفته به‌طور میانگین ۲ هزار و ۵۰۰ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گفت: ۲۷ هزار محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته قرآن در سال جاری و به همت سازمان اوقاف برگزار شده است.

وی افزود: ۷۰۰ جلسه تفسیر در طول ماه رمضان و مناسبت‌های مذهبی در بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآنی از سطح شهرستان تا بین‌المللی با حضور دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دیگر اقدامات صورت گرفته هستند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که از بین شرکت‌کنندگان در این مسابقات ۷۵۰ نفر از خواهران و برادران در مسابقات کشوری حضور دارند، گفت: همچنین سالانه یک میلیون جلد قرآن کریم در چاپخانه سازمان اوقاف به چاپ می‌رسد.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حافظ در سطوح مختلف تاکنون توسط سازمان اوقاف تربیت شده‌اند همچنین در نظر داریم برای ۵ سال آینده دو میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که ۲۵ هزار نفر در فضای مجازی با مجموعه اوقاف مرتبط هستند تا به جمع حافظان قرآن بپیوندند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم قرآنی اوقاف با ۲۲ دانشکده و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو در سراسر کشور فعال است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: اعزام مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و شهرهای مختلف یکی دیگر از وظایف سازمان اوقاف است و در همین راستا طی سال جاری ۱۹ هزار نفر اعزام شده‌اند که برای هر یک از آن‌‌ها پرونده‌ای تشکیل شده و ارزیابی لازم درمورد هر مبلغ صورت می‌گیرد.

 

این مسؤول تصریح کرد: هزار و ۳۰۰ نفر مبلغ در بقاع متبرکه برای اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برپایی خیمه معرفت حضور دارند.