گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌کیفیت به زیان است

رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌کیفیت به زیان است سعید درخشانی گفت: با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌کیفیت آن هم به صورت قارچ‌گونه نه تنها ما بلکه همه اصناف آسیب خواهند دید که این آسیب در وهله اول گریبان کارگران شاغل در این صنف را خواهد گرفت. درخشانی رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران با اشاره […]

رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران

گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌کیفیت به زیان است

سعید درخشانی گفت: با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌کیفیت آن هم به صورت قارچ‌گونه نه تنها ما بلکه همه اصناف آسیب خواهند دید که این آسیب در وهله اول گریبان کارگران شاغل در این صنف را خواهد گرفت.

درخشانی رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران با اشاره به وجود کم‌تر از ۵۰۰ واحد صنفی در تهران به تراز گفت: متأسفانه هر روزه با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای و کاهش قدرت خرید مردم شاهد تعطیلی واحدهای صنفی خودمان هستیم.

وی افزود: با ادامه روند موجود تا سال آینده طبیعتاً تعداد واحدهای صنفی ما به کم‌تر از مقدار موجود نیز خواهد رسید.

درخشانی با اشاره به نارضایتی اعضای اتحادیه از وضعیت بازار کسب‌ و کار و افزایش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاطرنشان‌کرد: متأسفانه این فروشگاه‌ها عموماً اجناسی با برندهای متفرقه را از کارخانجات مختلف و با درصدهای تخفیف زیاد خریداری کرده و چون این محصولات به صورت عمده نیز خریداری می‌شود تخفیف‌های بیش‌تر از حد معمول دارد.

رییس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌داران تهران تصریح‌کرد: با ادامه روند موجود این فروشگاه‌ها هم خودشان و هم بیت‌المال را از بین می‌برند و هم به مردم ضرر می‌زنند. چرا که به خاطر کمی ارزان‌تر بودن این کالا‌ها گا‌هی استفاده کامل نیز از آن‌‌ها نشده و کمیت بر کیفیت اولویت می‌یابد.

وی تصریح‌کرد: راهکار حل این مشکل باید از سوی نهادهای بالادستی اتخاذ شود.

این فعال صنفی اظهار‌کرد: ما نمی‌گوییم این فروشگاه‌ها نباید فعالیت کنند بلکه می‌گوییم حداقل در مکان‌یابی و تأسیس آن یا مجوزدهی به این واحد‌ها با سایر اتحادیه‌ها نیز مشورت شود. این‌که هر کسی و هر کجا که دلش خواست فروشگاه تأسیس کند اصنافی مثل ما از این وضعیت آسیب خواهند دید.

رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تصریح‌کرد: با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌کیفیت آن هم به صورت قارچ‌گونه نه تنها ما بلکه همه اصناف آسیب خواهند دید که این آسیب در وهله اول گریبان کارگران شاغل در این صنف را خواهد گرفت.

 

وی در خاتمه خاطرنشان‌کرد: با ادامه این رویه در سال‌های آینده سوپر مارکت‌داران امروز خودشان تبدیل به‌کارگران این فروشگاه‌ها خواهند شد که خود این موضوع به معنای عدم حمایت از فعالیت‌های خرد اقتصادی است.