شناسایی شبکه تبهکاری بزرگ بین‌المللی سایبری در ۵ قاره جهان!

اعضای یک شبکه تبهکاری گسترده بین‌المللی که از شبکه بوت‌نت مخرب خود برای انجام فعالیت‌های مخرب سایبری استفاده می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش فارس به نقل از فرست اسپات، این شبکه که بهمن نام دارد با همکاری نیروهای پلیس در آمریکا، آلمان، انگلیس، یوروپل و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ۳۰ کشور دیگر جهان […]

اعضای یک شبکه تبهکاری گسترده بین‌المللی که از شبکه بوت‌نت مخرب خود برای انجام فعالیت‌های مخرب سایبری استفاده می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس به نقل از فرست اسپات، این شبکه که بهمن نام دارد با همکاری نیروهای پلیس در آمریکا، آلمان، انگلیس، یوروپل و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ۳۰ کشور دیگر جهان شناسایی و تخریب شد.

بوت نت بهمن با انتشار بدافزارهای مخرب نسبت به سرقت اطلاعات و آسیب زدن به رایانه‌های کاربران اقدام می‌کرد. بیم آن می‌رود که تعداد زیادی از رایانه‌ها در سراسر جهان به همین علت دچار مشکل شده باشند.

تعداد قربانیان بوت نت بهمن یک میلیون کاربر در هر هفته عنوان شده است. بدافزار این شبکه با ارسال ایمیل‌های آلوده منتشر می‌شد و گردش مالی آن صد‌ها میلیون دلار برآورد می‌شود.

حجم فعالیت‌های غیرقانونی صورت گرفته از این طریق بی‌سابقه بوده و تنها در یک روز از این طریق ۲۰ نوع بدافزار توزیع و ۸۰۰ هزار دامنه اینترنتی مورد حمله قرار گرفته‌اند. از جمله تخلفات صورت گرفته با استفاده از بوت نت بهمن می‌توان به حملات فیشینگ، انتشار بدافزار، حملات دی‌او‌اس، پولشویی و غیره اشاره کرد.

از این شبکه برای باج‌گیری از کاربران از طریق قفل کردن داده‌های آن‌ها و آزادسازی این اطلاعات به ازای دریافت پول هم استفاده می‌شد. تا به حال با حمله به ۳۷ محل، ۳۹ سرور فعال این شبکه بوت نت ضبط و ۵ نفر نیز دستگیر شده‌اند. قربانیان بوت نت بهمن اهل ۱۸۰ کشور بوده و شامل ۴۰ سازمان مالی نیز هستند.

 

تعدادی از بدافزارهای مورد استفاده در این شبکه بوت‌نت از سال ۲۰۰۹ به این سو عبارتند از Bebloh، Citadel، NewGOZ، Bugat، pandabanker، TeslaCrypt و Marcher .