مدیرعامل آبفا خبر داد:جذب سرمایه پروژه‌های انتقال آب از طریق BOO و BOT

   مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای انجام طرح‌های انتقال آب، می‌گوید که هدف این است که برای امسال و سال‌های آتی تعدادی از این طرح‌ها بهره‌برداری برسد. حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فاینانس داخلی، موضوع ماده ۵۶ در خصوص تعهد طرح‌های فولادی […]

 

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای انجام طرح‌های انتقال آب، می‌گوید که هدف این است که برای امسال و سال‌های آتی تعدادی از این طرح‌ها بهره‌برداری برسد.

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فاینانس داخلی، موضوع ماده ۵۶ در خصوص تعهد طرح‌های فولادی اظهار کرد: بخشی از ورق فولادی مورد نیاز طرح‌های انتقال آب تأمین شد، لذا استنباط من این است که اجرای تعدادی از این پروژه‌ها سرعت خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که زمان اجرای این پروژه‌ها بیش از یکسال است، خاطرنشان کرد: براساس اقدامات صورت گرفته هدف این است که سرعت اجرای این پروژه‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص وضعیت هوا و منابع آبی کشور گفت: براساس گزارش سازمان هواشناسی بین نیم تا دو درجه افزایش دما خواهیم داشت و بارش‌‌ها نیز نرمال خواهد بود لذا استنباط ما این است که با توجه به شرایط فعلی تابستان سختی را پیش‌رو داشته باشیم، بنابراین از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی‌هایی را برای مصارف و منابع آب شهری در نظر گرفت.

جانباز با اشاره به برخی اقدامات در این زمینه توضیح داد: مانند سال گذشته قرار است شهرهایی که مشکل آبی دارند مشخص شوند تا بتوان در طرح‌های انتقال آب آن‌ها را در اولویت قرارداد.

به گفته وی در برنامه‌های میان‌مدت طرح‌های انتقال آب را برای حل این مسأله در نظر گرفته‌ایم و با اقدامی که در زمینه‌ استفاده از صندوق توسعه ملی صورت گرفته و ۵۰۰ میلیون دلار در این حوزه نهایی شده است می‌توان گفت که مشکل آب بخش زیادی از روستاهای کشور برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص شیرین‌سازی آب از مناطق جنوب و انتقال آن به مرکز اظهار کرد: پس از اعلام میزان منابع آب موجود اگر نتوانیم تأمین آب را انجام دهیم از شیرین‌سازی استفاده می‌کنیم که تا کنون نیز برنامه‌هایی در این زمینه تنظیم شده که عمدتاً با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و از طریق BOO و BOT انجام می‌شود.

 

جانباز ادامه داد: در طرح جامع ۱۷ استان با جمعیت ۴۷ میلیون نفر تأمین آب می‌شود که استان‌های خراسان جنوبی و شمالی در محوریت قرار دارند.