حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران در ویژه برنامه بحران برف در شبکه طبرستان

فرح زاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با حضور در برنامه ضربان برق (ویژه برنامه بحران برف آذرماه ۹۵) در سخنانی اظهارداشت: بر اثر بارش سنگین و کم سابقه برف آذر ماه ۱۳۹۵ در سطح منطقه و بروز خسارت‌های عمده به تأسیسات شبکه که موجب قطع متناوب برق ۳۵ درصد از مشترکان شرکت شد، […]

فرح زاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با حضور در برنامه ضربان برق (ویژه برنامه بحران برف آذرماه ۹۵) در سخنانی اظهارداشت: بر اثر بارش سنگین و کم سابقه برف آذر ماه ۱۳۹۵ در سطح منطقه و بروز خسارت‌های عمده به تأسیسات شبکه که موجب قطع متناوب برق ۳۵ درصد از مشترکان شرکت شد، با حضور به موقع و شبانه‌روزی همکاران پرتلاش این شرکت، برق تمامی مشترکان در کوتاه‌‌ترین زمان وصل شد.

به گزارش مناقصه مزایده، وی در خصوص عمده مشکلات ایجاد شده در شبکه برق گفت: قطع سرشاخه یا سقوط درخت بر روی شبکه و پارگی سیم فشار متوسط و فشار ضعیف، شکستگی یا معیوب شدن براکت و کنسول فلزی یا چوبی، پارگی کابل سرویس مشترکان، سوختن فیوز داخل تابلوهای توزیع و فیوز کت اوت سر ترانس، شکستگی انواع تیر در شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف و همچنین معیوب شدند ترانس و تابلوهای توزیع از مهم‌ترین این مشکلات بود.

فرح‌زاد تصریح‌کرد: عواملی همچون سقوط انواع درختان در مسیر جاده‌های مواصلاتی و یخ‌زدگی و مسدود شدن جاده‌های دسترسی و همچنین کاهش پوشش شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی و گاه قطع کامل سیستم‌های ارتباطی، باعث کندی سرویس‌دهی اکیپ‌های عملیاتی می‌شد.

وی خاطرنشان‌کرد: عدم وجود ژنراتور و برق اضطراری در مراکز حساس به ویژه چاه‌های آب و منابع تأمین آب شرب و متعاقب آن قطع آب، برنامه‌ریزی عملیات بازیابی شبکه‌های برق را با مشکل روبه‌رو کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با بیان این‌که میزان برف در برخی از مناطق بیش از ۶۰ سانتی‌متر و در مناطق بالادست و کوهستانی حتی به ۱۲۰ سانتی متر نیز رسیده بود، افزود: براساس آمار و اطلاعات دریافتی از مرکز کنترل شبکه، شبکه‌های برق شهرستان‌های نور، نوشهر، عباس آباد و چالوس بیش‌ترین خسارات را در این بحران متحمل شدند.

فرح زاد با اشاره به حضور دکتر حقی فام معاون هماهنگی توزیع توانیر در زمان بحران در منطقه، گفت: با توجه به بازدیدهای متعدد از نقاط آسیب دیده، ضرورت بازآرایی شبکه و استفاده از کابل خود نگهدار با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای ترمیم شبکه‌ها، در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی به تعداد اکیپ‌های عملیاتی حاضر در این بحران اشاره و اظهارداست: بیش از ۱۷۰ اکیپ عملیاتی و امدادی مشتمل بر همکاران امورهای هشتگانه و ستاد شرکت در کنار اکیپ‌های اعزامی از استان‌های معین شامل گیلان، گلستان، البرز، قزوین، تهران بزرگ، سمنان و مازندران که جا دارد از تمامی این عزیزان سپاسگزاری کنم، با بیش از ۷۰۰ نفر کار بازسازی و ترمیم نقاط آسیب دیده را انجام دادند.

فرح زاد ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروهای زحمتکش صنعت برق، اضافه کرد: با وجود برودت شدید هوا و استمرار آن و ثبت دماهای تا ۷ درجه زیر صفر، خانواده بزرگ صنعت برق توانست با همتی مثال زدنی و روحیه بالای همدلی، بحران اخیر را پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به پراکندگی و وسعت خرابی‌ها و ضرورت تسریع در امدادرسانی، تمامی نیروهای امدادی با رعایت کامل مسایل و موارد ایمنی با کم‌ترین مشکل کار خود را انجام دادند.