وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه یکی از انحرافاتی که در کشور ما صورت گرفت، جانمایی نادرست منطقه آزاد بود، گفت: این موجب شد که تمایز آرام آرام میان محدوده مناطق آزاد و خارج از مناطق آزاد کمرنگ شد؛ که این ریشه در جانمایی نادرست دارد. به گزارش مناقصهمزایده، سیداحسان خاندوزی؛ در همایش […]
وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه یکی از انحرافاتی که در کشور ما صورت گرفت، جانمایی نادرست منطقه آزاد بود، گفت: این موجب شد که تمایز آرام آرام میان محدوده مناطق آزاد و خارج از مناطق آزاد کمرنگ شد؛ که این ریشه در جانمایی نادرست دارد. به گزارش مناقصهمزایده، سیداحسان خاندوزی؛ در همایش بررسی فرصتها و چالشهای منطقه آزاد استان مازندران، افزود: فلسفه احداث مناطق آزاد در دنیا برای روانتر و کاهش هزینه و تسهیل در تجارت بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه فلسفه دوم احداث مناطق آزاد، ایجاد جایگاه برای سرمایهگذاری صادرات محور با هدف تسخیر بازارهای خارجی بود، تصریح کرد: نیاز به نقاط کانونی برای پیوند اقتصاد داخل به بینالملل و ایجاد یک خط ویژه سرمایهگذاری از علل ایجاد مناطق آزاد است. خاندوزی؛ گفت: این ضعف شناختی ما از زمان تأسیس قانون مناطق آزاد بود که نگاهشان نسبت به مناطق آزاد اقتصادی سوءاستفاده از معافیتهای اقتصادی آن باشد. وی ادامه داد: قرار است در محدوده مناطق آزاد پیچ و خم دیوان سالاری ضد تولید و دستوپاگیر وجود نداشته باشد و با یک نماینده تامالاختیار دولت طرحهای اقتصادی دچار چندگانگی نشود و برای سرمایهگذار خارجی و داخلی ایجاد اطمینان کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیان کرد: مؤلفه سوم برای مناطق آزاد وجود تغییرات مستمر قانون و مقررات است و سرمایهگذاران بدانند که فعالیت آنها در مناطق آزاد دستخوش تغییرات قوانین و مقررات نخواهد شد. وی ادامه داد: ما در کشور نیازمند تمهید قانون و مقررات هستیم که سرمایهگذاران از تغییرات قوانین دچار مشکل نشوند. خاندوزی؛ اضافه کرد: ماده ۲۴ قانون اساسی دولتها را مکلف کرده است هرگونه احتمال تغییرات قوانین برای انظباط بخشیدن میان دولت و بخشخصوصی به اطلاع سرمایهگذاران برساند. وزیر اقتصاد، با بیان اینکه یکی از انحرافاتی که در کشور ما صورت گرفت جانمایی نادرست منطقه آزاد بود و این موجب شد که تمایز آرام آرام میان محدوده مناطق آزاد و خارج از مناطق آزاد کمرنگ شد؛ که این ریشه در جانمایی نادرست دارد. وی ادامه داد: پیگیری طرح تفصیلی به صوررت علمی و پژوهشی محور، طراحی درست مناطق آزاد، ایجاد پیوند منطقه آزاد را با الگوی توسعه کشور و توسعه استان از اقدامات مهم در ایجاد مناطق آزاد اقتصادی است که میتواند از ایجاد تضاد در آن مناطق بکاهد. خاندوزی؛ تأکید کرد: با این تجارب ۳۰ ساله در حوزه مناطق آزاد و امروز که پس از مناطق آزاد نسل اول، مازندران و تعدادی از استانها در زمره مناطق آزاد نسل دوم قرار گرفتهاند، تأکید میشود که حتماً ابتدا طرح تفصیلی و بررسیهای جامع صورت گرفته باشد. طرح تفصیلی ابتدا با وسواس طراحی و پردازش میشود و طبق آن مزیت ویژه این استان هم به جهت سرمایههای طبیعی و اقتصاد دریا تعیین خواهد شد؛ این فرصت و مزیت راکد نخواهد ماند.
تفاهمنامه همکاری توسعه زیرساختها و ارتقای کیفیت زندگی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بین دبیر شورایعالی مناطق آزاد و وزیر راهوشهرسازی به امضاء رسید. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، این تفاهمنامه در راستای گسترش همکاریها و به منظور توسعه زیرساختها و ارتقای کیفیت با […]
دبیر شورایعالی مناطق آزاد، با تأکید بر ضرورت ثبات قوانین سرمایهگذاری، گفت: تغییر قوانین با تغییر دولتها، سرمایهگذاران را دچار بیاعتمادی میکند. به گزارش مناقصهمزایده، رضا مسرور؛ در نشست با معاون اول قوهقضاییه، با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقاممعظمرهبری بهعنوان «سرمایهگذاری برای تولید»، اظهار داشت: اساس تأسیس مناطق آزاد بر مبنای جذب سرمایهگذاری […]
کارشناس مناطق آزاد تجاری، با اشاره به ظرفیتهای مغفول مناطق آزاد، گفت: این مناطق میتوانند سکوی پرتاب تجارت کشور باشند، اما چالشهای اداری و زیرساختی، بهرهوری آنها را کاهش داده است. به گزارش مهر، کمال ابراهیمیکاوری؛ با بیان اینکه مناطق آزاد ایران بهعنوان پل ارتباطی میان اقتصاد ملی و بازارهای جهانی، از ظرفیتهای گستردهای در […]
مصوبه هیئت وزیران درخصوص تعیین حجتا… عبدالملکی؛ بهعنوان نماینده ویژه رئیسجمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، اصلاح شد. به گزارش مناقصهمزایده، هیئت وزیران در جلسه ۵/۲/۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۵۴۱۰۳/۱۳۵۰۴ مورخ ۱/۲/۱۴۰۳ معاونت حقوقی رئیسجمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: در بند (۱) […]
دیدگاه بسته شده است.