نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حملونقل ریلی حومهای را ثروت ملی توصیف کرد و گفت: باتوجه به کاربری مسکونی و صنعتی شهر جدید پرند، مترو تهران-پرند بهترین گزینه برای جابهجایی مردم این منطقه محسوب میشود. به گزارش مناقصهمزایده، عزتا… اکبریتالارپشتی؛ با اشاره به تکمیل مترو تهران-پرند در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از […]
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حملونقل ریلی حومهای را ثروت ملی توصیف کرد و گفت: باتوجه به کاربری مسکونی و صنعتی شهر جدید پرند، مترو تهران-پرند بهترین گزینه برای جابهجایی مردم این منطقه محسوب میشود. به گزارش مناقصهمزایده، عزتا… اکبریتالارپشتی؛ با اشاره به تکمیل مترو تهران-پرند در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از ضرورتها در استان تهران توسعه حملونقل ریلی است و به دلیل اینکه شهر جدید پرند دارای دو کاربری مسکونی و صنعتی است. لذا حملونقل ریلی، بهترین گزینه برای جابهجایی مردم حدفاصل کلان شهر تهران و پرند محسوب میشود. وی افزود: وقتی شهر صنعتی یا مسکونی در نقطهای از کشور منجر به جذب جمعیت میشود، حملونقل ریلی دیگر یک مد حملونقلی نیست، بلکه به یکی از ثروتهای ملی تبدیل میشود. نماینده مردم تهران، با اشاره به اهتمام وزارت راهوشهرسازی در دولت سیزدهم برای تکمیل و توسعه قطارهای حومهای در استان تهران و سایر استانهای کشور، اظهار داشت: ما در مجلس شاهد پیشرفت کاری و اجرایی پروژههایی مانند قطار حومهای پردیس و اسلامشهر که کارهای اولیه آن انجام شده، هستیم. اکبریتالارپشتی؛ تصریح کرد: توسعه شبکه حملونقل در دو بخش جادهای و ریلی به قدری از اهمیت بالایی برخوردار است که در محافل مختلف به رئیسجمهوری اعلام کردهام، نباید توسعه زیرساختهای حملونقل به بودجه جاری کشور گره زده شود. بلکه باید از طریق تهاتر نفت خام با پیمانکاران این پروژهها اجرا شوند. اجرای ریلگذاری مترو تهران-پردیس در سال ۱۳۹۱ به شهرداری تهران بهعنوان پیمانکار محول شد و شرکت عمران شهر جدید پرند به منظور تسریع در بهرهبرداری از این مترو، مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را در قالب تهاتر و زمین مسکونی برای خرید و نصب تجهیزات و ایستگاه مرکزی به شهرداری پرداخت کرده است.
دیدگاه بسته شده است.