سلطانی:تنها ۲۴ میلیون لیتر از بنزین مصرفی کشور دارای استاندارد یورو ۴ است

  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تولید بنزین با کیفیت در کشور، گفت: توقف واردات بنزین به کشور حداقل تا ۳ ماه آینده ممکن نیست. به گزارش خانه ملت، امیر عباس سلطانی در خصوص توقف واردات بنزین به کشور گفت: میزان بنزین تولیدی و مصرفی در کشور به‌صورت تقریبی مشخص […]

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تولید بنزین با کیفیت در کشور، گفت: توقف واردات بنزین به کشور حداقل تا ۳ ماه آینده ممکن نیست.

به گزارش خانه ملت، امیر عباس سلطانی در خصوص توقف واردات بنزین به کشور گفت: میزان بنزین تولیدی و مصرفی در کشور به‌صورت تقریبی مشخص است بنابراین باید بر این اساس تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون لیتر از بنزین مصرفی کشور دارای استاندارد یورو ۴ است و مابقی بنزین مصرفی دارای این استاندارد نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این‌که میزان واردات بنزین کشور حدود ۹ میلیون لیتر است، افزود: اگر برنامه‌ها برای تولید و تأمین بنزین مصرفی با رعایت استانداردهای مقبول، پیگیری شود حداقل یکسال زمان نیاز است تا واردات بنزین به کشور متوقف شود.

سلطانی گفت: با توجه به موضوعات مذکور توقف واردات بنزین حداقل تا ۳ ماه آینده ممکن نیست.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی‌ها درباره توقف واردات بنزین به کشور بدون لحاظ مسایل کارشناسی اظهارنظر می‌کنند و البته نباید فراموش کرد تمامی مردم و مسؤولان دوست دارند در زمینه تولید بنزین استاندارد به خودکفایی برسند.