منتخبین مردم نگاه اقتصادی داشته باشند نه سیاسی

    تکرار تاریخ مجلس پنجم در بهارستان دهم رامین شاهی – قطار بهارستان از ایستگاه نهم به ایستگاه دهم در حال حرکت است و زمان زیادی به ۷ خرداد ۱۳۹۵، روز افتتاح مجلس دهم، باقی نمانده است. بررسی عملکرد اهالی بهارستان نهم و تعیین اولویت‌های مجلس دهم موضوعی مهم است که باید با توجه […]

 

 

تکرار تاریخ مجلس پنجم در بهارستان دهم

رامین شاهی – قطار بهارستان از ایستگاه نهم به ایستگاه دهم در حال حرکت است و زمان زیادی به ۷ خرداد ۱۳۹۵، روز افتتاح مجلس دهم، باقی نمانده است. بررسی عملکرد اهالی بهارستان نهم و تعیین اولویت‌های مجلس دهم موضوعی مهم است که باید با توجه به نظر کارشناسان برای آن برنامه‌ریزی کرد تا انشا… مجلس دهم بتواند ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خود را در قالب قانون‌گذاری و امر صحیح نظارتی انجام دهد. به نظر می‌آید براساس وزن نیروهای انتخاب شده از جناح‌های مختلف شبیه مجلس دهم شباهت‌های زیادی به مجلس پنجم دارد مجلسی که قوی‌‌ترین عملکرد اقتصادی را داشته است.

مجلس آینده رونق اقتصادی را فراهم کند

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان این‌که مجلس دهم ضمن نظارت امور را پیش خواهد برد، گفت: مجلس آینده رونق اقتصادی را فراهم کند.

احمد مازنی، نماینده منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از رسانه‌ها و به ویژه که نقش مؤثری در برگزاری انتخابات و حضور پرشور مردم داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: این انتخابات مانند همه انتخابات با دعوت مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور و با احساس مسؤولیت مردم که نسبت به سرنوشت و مسؤولیت خود داشتند برگزار شد.

عضو لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم همچنین تصریح کرد: مردم منتخبان خود را در تهران و دیگر مناطق مختلف کشور انتخاب کردند.

مازنی در بخش دیگری از سخنانش ضمن بیان ارزیابی خود از مجلس دهم عنوان کرد: مجلس دهم مجلسی خواهد بود که با مجموعه ارکان نظام و رهبری معظم همچنین دولت تدبیر و امید هماهنگ بوده و با هماهنگی و همدلی بیش‌تری در حین نقد و نظارتی که وظیفه مجلس است، امور را پیش ببرد.

وی ادامه داد: انشاا… برنامه‌های کلان کشور از جمله برنامه ۵ ساله ششم توسعه که باید در اولویت قرار گیرد، در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم در خاتمه مطرح کرد: امیدواریم مجلس دهم بدون تنش و با آرامش زمینه رونق اقتصادی را که انتظار مردم است فراهم کند.

مجلس دهم دولت را ملزم به پرداخت بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مجلس در قوانین بودجه‌ای و برنامه ششم باید دولت را ملزم کند بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا این سازمان نیز حقوق مستمری‌بگیران خود را هموارتر پرداخت کند.

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل معیشت مردم به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس دهم یاد کرد و گفت: مجلس دهم همچنین باید در بهبود وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تلاش وافی به خرج دهند.

وی اظهار داشت: مجلس دهم در قوانین بودجه‌ای و برنامه ششم باید دولت را مجاب کند بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا این سازمان نیز حقوق مستمری‌بگیران خود را هموارتر پرداخت کند.

قاضی‌پور با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور به حوزه مسکن ارتباط دارد گفت: دولت باید لایحه داده و جوانان را جهت مسکن‌دار شدن یاری دهد و مجلس دهم نیز در این باره باید دولت را یاری کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از آن‌جا که ۲۳۴ کارخانه کشور ارتباط مستقیم با بخش مسکن دارند رونق خرید و فروش در بخش مسکن منجر به رونق این کارخانه‌ها نیز شده و در نتیجه اشتغال نیز رشد می‌یابد.

مجلس نهم، اقتصاد را جناحی کرد

این روز‌ها جایگاه و اهمیت مسایل اقتصادی در کنار مسایل سیاسی در مجلس آینده از سوی کارشناسان و فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از این‌که مجلس نهم، اقتصاد را جناحی کرد، معتقد است که نباید به اقتصاد این‌گونه نگاه شود.

فریال مستوفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: احساس کلی این بود که در مجلس نهم با وجود آن که مباحث اقتصادی مطرح می‌شد تا حدودی جناحی عمل شد که امیدواریم مجلس آینده اقتصاد را جناحی نکند.

وی ادامه داد: کارآفرینان علاقه‌ای به اظهار نظر و دخالت در مسایل سیاسی ندارند و به‌طور کلی بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور نیز این گونه هستند، اما در مورد مسایل اقتصادی باید اجازه داده شود صدای بخش خصوصی واقعی شنیده شود، چرا که مطمئناً بخش خصوصی واقعی که توانسته یک بنگاه را با موفقیت اداره کند فکر و تجربه‌اش از نظر اقتصادی می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید اجازه داده شود که بخش خصوصی واقعی، سکان‌دار اقتصاد باشد. تا زمانی که بخش خصوصی واقعی سکان‌دار نشود، وضعیت به همین روال خواهد بود. اما امید دارم که نمایندگان مجلس بتوانند مسایل اقتصادی را در درجه اول اهمیت برنامه‌های خود قرار دهند.

مستوفی اضافه کرد: البته موافق نیستم که مجلس یکدست باشد، چرا که اگر مجلس یکدست باشد با خود خودکامگی به همراه می‌آورد. ضمن آن‌که این توقع هم وجود ندارد که همه افراد مجلس اقتصادی باشند اما حتماً باید در مسایل، کار کارشناسی را دنبال کنند.

هم‌افزایی و همگرایی در راس مجلس دهم قرار دارد

نماینده مردم هم‌‌دان تأکید کرد که باید به آرای مردم احترام گذاشته شود چراکه هرگونه رفتاری غیر از احترام به انتخاب مردم نشان‌دهنده این است که آن افراد به آرای مردم اعتقادی ندارند.

امیر خجسته با تأکید بر این‌که دین، مسلک، انسانیت و وجدان انسان حکم می‌کند که بعد از اعلام نتایج انتخابات رقابت‌‌ها تمام شود، گفت: باید با مشخص شدن منتخبان مردم رقابت‌‌ها به رفاقت تبدیل شود، اکنون کشور به وفاق ملی، اتحاد و همدلی نیاز دارد تا بتوان در این فضا در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت مردم، ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان حرکت کرد.

وی با تأکید بر این‌که در برهه فعلی باید افراد با هر گرایشی و با رسیدن به وفاق ملی برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند، گفت: اگر کسی بخواهد اکنون و بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات رقابت‌‌ها را ادامه بدهد رویکرد به دور از وجدان و انسانیت را دنبال می‌کند چون الان دیگر رقابت‌‌ها تمام شده است.

منتخب مردم هم‌‌دان در مجلس دهم با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق گفت: باید به انتخاب مردم احترام گذاشته شود، اگر عکس‌العملی غیر از این نشان داده شود یعنی آن افراد به مردم و آرایشان اعتقادی ندارند.

خجسته با تأکید بر این‌که معتقدان به نظام و ولایت فقیه باید بر روی وحدت و وفاق ملی تمرکز داشته باشند، گفت: انتخابات با هر نتیجه‌ای تمام شده است اکنون باید با وحدت در جهت حل مشکلات مردم گام برداشت. انتخاباتی که بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی از حیث حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به عنوان تثبیت‌کننده نظام را به دنیا نشان داد و سیلی محکمی به ابرقدرت‌‌ها زد از این رو نباید شیرینی و پیروزی ملت را با چالش و تنش و فراز و نشیب‌‌ها تلخ کرد که رسیدن به این موضوع منوط به احترام به رأی مردم است.

رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در پایان با تأکید بر این‌که مجلس بعدی باید هم‌افزایی و همگرایی را در راس کار قرار دهد، گفت: نمایندگان مجلس دهم با هر گرایشی با همگرایی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند و با وحدت در این راه گام ‌بردارند.

پرداختن به مسایل اقتصادی باید در صدر برنامه‌های مجلس دهم باشد

منتخب مردم مشهد در مجلس دهم با بیان این‌که دورنمای نزدیکی برای خروج از رکود در کشور دیده نمی‌شود، گفت: پرداختن به مسایل اقتصادی باید در اولویت کار مجلس دهم باشد که دچار رکود شده و این رکود افزایش نرخ بیکاری را به دنبال داشته است.

به گزارش فارس، جواد کریمی‌قدوسی منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دهم با اشاره به اولویت‌های کاری مجلس دهم گفت: مهم‌ترین اولویت کاری مجلس دهم همان‌طور که مردم در مصاحبه‌هایشان در دوران تبلیغات انتخاباتی می‌گفتند باید مسایل اقتصادی باشد.

وی افزود: امروز یکی از نگرانی‌‌ها و چالش‌های ما وضع موجود اقتصاد است که از یک طرف دچار رکود شده و از طرف دیگر این رکود افزایش نرخ بیکاری را به دنبال داشته است.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دهم با بیان این‌که متأسفانه دورنمای نزدیکی برای خروج از رکود در کشور دیده نمی‌شود، اظهار داشت: مجلس دهم باید با تمام وجود در بحث رکود ورود پیدا کند و این مسأله نقطه مشترک همه احزاب و جریانات سیاسی است و همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند و تنها با وحدت است که می‌توان به این وضعیت سامان داد.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که هر چه سریع‌تر باید در دستور کار دولت قرار گیرد توسعه صادرات کالاهای ایرانی به ویژه به کشورهای همسایه و کشورهای منطقه است و مجلس نیز باید به دولت در این باره کمک و زیرساخت‌های قانونی را در این راستا فراهم کند.

بازی سیاسی در مجلس دهم ممنوع

نماینده مردم کرج گفت: مجلس دهم باید به سمتی پیش برود که بتواند در مسایلی فرهنگی و اقتصادی کشور گشایش ایجاد کند.

محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مجلس آینده نباید به سمت بازی‌های سیاسی برود زیرا بازی سیاسی هیچ کاری از کشور را پیش نمی‌برد و مسأله اقتصاد و فرهنگ باید در صدر مسایل قرار بگیرد.

وی به برنامه‌های خود برای مسایل کلان استان البرز اشاره و تصریح کرد: در استان البرز نیز دو موضوع فرهنگ و اقتصاد پیگیری خواهد شد و مسایل مربوط به صنایع، کشاورزی، راه‌ها و مجموعه ورزش و جوانان در اولویت خواهد بود.

 

کولیوند در پاسخ به این‌که پیروزی قاطع لیست امید در انتخابات تهران چه تأثیری می‌تواند در عملکرد کلی مجلس دهم داشته باشد گفت: این موضوع تأثیر خاصی بر عملکرد مجلس دهم ندارد؛ چرا که اکثریت مجلس را اصولگرایان تشکیل داده‌اند.