روزبازار‌‌ها و فروشگاه‌های مجازی بستر توزیع اجناس قاچاق هستند

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌ روزبازار‌‌ها و فروشگاه‌های مجازی بستر توزیع اجناس قاچاق هستند هاشمی، عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر روز بازار‌‌ها و فروشگاه‌های مجازی به دلیل نبود نظارت‌ محلی برای عرضه کالاهای قاچاق شده‌اند و اصناف قانونمند بوده و مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند و نقشی در ورود […]

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌

روزبازار‌‌ها و فروشگاه‌های مجازی بستر توزیع اجناس قاچاق هستند

هاشمی، عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر روز بازار‌‌ها و فروشگاه‌های مجازی به دلیل نبود نظارت‌ محلی برای عرضه کالاهای قاچاق شده‌اند و اصناف قانونمند بوده و مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند و نقشی در ورود کالای قاچاق ندارند.

سیدمحمودهاشمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با بیان این‌که هیچ دستگاهی به ‌اندازه اصناف به امور صنوف و مسایل مرتبط با کالا‌‌ها اشراف ندارد، اظهار کرد: در حدود ۳ میلیون بنگاه صنفی ۸۵۰ هزار بنگاه در عرصه تعمیر و نگهداری و۶۵۰ هزار واحد صنفی در بخش تولید و یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دارای پروانه فعال هستند که نقشی در قاچاق کالا ندارند.

وی تصریح ‌کرد: اصناف و بازاریان دارای صاحب و نشان هیچ‌گاه مبادرت به خرید یا فروش کالای قاچاق نمی‌کنند و در حال حاضر دستفروشان، روزبازارها، فروشگاه‌های مجازی و ماشین‌های سیار بستر توزیع کالای قاچاق هستند تا کالا را ارزان‌تر به دست مشتری برسانند.

هاشمی اظهار ‌کرد: موفقیت طرح مبارزه با قاچاق کالا نیاز به ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد و اعمال سیاست‌های نظارتی دقیق در مبادی ورودی لازم و ضروری است.

وی تأکید‌کرد: در صورتی که برخورد غیرسازمانی و غیر هدفمند در برخورد با کالای قاچاق صورت بگیرد بازار با چالش‌ مواجه خواهد ‌شد، اما این طرح به‌صورت هدفمند در حال انجام است و امکان رصد مستمر بازار را باید فراهم کنیم و به فکر رضایتمندی مصرف‌کنندگان و تحقق اهداف مبارزه با قاچاق کالا باشیم.

 

هاشمی تصریح‌کرد: در استان فارس مبارزه با قاچاق کالا اولویت‌بندی شده و ابتدا انبارهای کالا مورد رصد قرار‌ می‌گیرند و اتاق اصناف با همکاری نیروی انتظامی و تعزیرات بازار را کنترل می‌کنند.