وزیر صمت، گفت: به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا به خبرنگاران، گفت: همه برنامههای وزارت صمت به سمت بهبود بازار خودرو است، ما بر تحول […]
وزیر صمت، گفت: به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا به خبرنگاران، گفت: همه برنامههای وزارت صمت به سمت بهبود بازار خودرو است، ما بر تحول در حوزه خودرو متمرکز و به سمت خودروهای روز و خودروهای آینده در حرکت هستیم. وی افزود: تأکید ما بر ارتقای کیفیت خودروها و ایجاد تراز در بازار خودرو است و در این راستا تنها تراز کمی را دنبال نمیکنیم بلکه به دنبال ایجاد تراز کیفی نیز هستیم، بنابراین با وضع مقررات صحیح در تلاشیم صنعت داخل را به تراز کردن بازار و ارتقای تنوع و کیفیت سوق دهیم. علیآبادی؛ ادامه داد: همه آنچه درباره ارتقای وضعیت صنعت خودرو گفته شده عملیاتی میشود و باید صبور بود. وزیر صمت، تصریح کرد: آنچه تاکنون گفته شده تحولات لحظهای نیست، هر تحول لحظهای و زودهنگام به سرعت از بین میرود و تحولات عمیق و ریشهدار بهطور طبیعی زمانبر است. وی اضافه کرد: وعده ما اجرای کارهای زیرساختی و زیربنایی در صنعت خودرو است و صنایع ما باید به سمت تحولات عمیق حرکت کنند. تحول عمیق نیازمند کار فوقالعاده، زمان و سرمایهگذاری است. در حالحاضر در تلاش برای توسعه زیرساختهای برقیسازی کشور حتی با همکاری با کشورهای دیگر هستیم چون خودروهای آینده خودروهای دیگری هستند. علیآبادی؛ همچنین خاطرنشان کرد: وقتی کیفیت و کمیت صنعت خودرو در کشور تراز شود، دیگر دلیلی برای محدودسازی واردات وجود ندارد، محدودیت در واردات به منظور فرصتسازی برای تولیدکنندگان ایجاد میشود. به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم.
سهمیه CBU (خودروی کامل آماده تحویل به مشتری) در سال ۱۴۰۴ براساس سهمیه اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدنوتجارت در سامانه جامع تجارت اعمال شده است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه جامع تجارت در اطلاعیهای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت صنعت،معدنوتجارت درخصوص سهمیه واردات سال ۱۴۰۴، به اطلاع رسانده میشود سهمیه واردات CBU (خودروی کامل آماده تحویل […]
درحالی که در سال گذشته بیش از ۶۰هزار دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است، سیاستگذاری غلط در قانون بودجه، ممکن است منجر به وقوع یک شوک تورمی در بازار خودرو شود. به گزارش تسنیم، بررسیهای انجامشده نشان میدهد که در سال ۱۴۰۳، حدود ۶۰ هزار دستگاه از انواع خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی به […]
با ازسرگیری واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، قوانین و ضوابط سفارش و ورود خودروهای خارجی به کشور بهطور پیوسته دستخوش تغییرات متعددی شده است. اما قوانین جدید واردات در سال جدید، شامل دو عامل مهم میشود که میتواند چالشهای بزرگی را به ویژه برای واردکنندگان و متقاضیان به وجود آورد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس قانون […]
واردات خودرو از اسفند ۱۴۰۱، یعنی تقریباً دو سال قبل در چنین برههای با سروشکلی جدید از سرگرفته شد. آمار و ارقام نشان میدهد در این مدت هیچ سنخیتی بین عرضه و تقاضا وجود نداشته و در هر مرحله از پیشفروش، صف متقاضیان تفاوت معناداری با حجم عرضه پیدا کرده است. بهگزارش فرارو، کنترل بازار […]
دیدگاه بسته شده است.