وزیر صمت، گفت: به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا به خبرنگاران، گفت: همه برنامههای وزارت صمت به سمت بهبود بازار خودرو است، ما بر تحول […]
وزیر صمت، گفت: به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا به خبرنگاران، گفت: همه برنامههای وزارت صمت به سمت بهبود بازار خودرو است، ما بر تحول در حوزه خودرو متمرکز و به سمت خودروهای روز و خودروهای آینده در حرکت هستیم. وی افزود: تأکید ما بر ارتقای کیفیت خودروها و ایجاد تراز در بازار خودرو است و در این راستا تنها تراز کمی را دنبال نمیکنیم بلکه به دنبال ایجاد تراز کیفی نیز هستیم، بنابراین با وضع مقررات صحیح در تلاشیم صنعت داخل را به تراز کردن بازار و ارتقای تنوع و کیفیت سوق دهیم. علیآبادی؛ ادامه داد: همه آنچه درباره ارتقای وضعیت صنعت خودرو گفته شده عملیاتی میشود و باید صبور بود. وزیر صمت، تصریح کرد: آنچه تاکنون گفته شده تحولات لحظهای نیست، هر تحول لحظهای و زودهنگام به سرعت از بین میرود و تحولات عمیق و ریشهدار بهطور طبیعی زمانبر است. وی اضافه کرد: وعده ما اجرای کارهای زیرساختی و زیربنایی در صنعت خودرو است و صنایع ما باید به سمت تحولات عمیق حرکت کنند. تحول عمیق نیازمند کار فوقالعاده، زمان و سرمایهگذاری است. در حالحاضر در تلاش برای توسعه زیرساختهای برقیسازی کشور حتی با همکاری با کشورهای دیگر هستیم چون خودروهای آینده خودروهای دیگری هستند. علیآبادی؛ همچنین خاطرنشان کرد: وقتی کیفیت و کمیت صنعت خودرو در کشور تراز شود، دیگر دلیلی برای محدودسازی واردات وجود ندارد، محدودیت در واردات به منظور فرصتسازی برای تولیدکنندگان ایجاد میشود. به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم.
گروه خودرو – واردات خودرو در سالجاری به گفته کارشناسان و آمارها، به کمترین حالت خود رسیده که همین موضوع باعث شده در حوزه واردات خودرو، هم واردکنندگان و هم مصرفکنندگان خودروهای خارجی را در سردرگمی فرو ببرد. اما علت این سردرگمی چه مسئلهای است که با گذشت نیمی از سال همچنان ادامه دارد و […]
گروه خودرو – با در نظر گرفتن اینکه پس از سالها ممنوعیت در امر واردات خودرو، سه سال گذشته این ممنوعیت پایان یافت و قرار شد سالانه بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما با توجه به آمار واردات خودرو، طی دو سال اخیر و نیمه سالجاری خبر از آن میدهد که این […]
در حالی که گمرک همچنان با تعرفههای سال گذشته عوارض خودروهای وارداتی را محاسبه میکند، وزیر صمت در نامهای صریح به معاون حقوقی رئیسجمهور، این رویه را مغایر مصوبه دولت خوانده و دستور اعمال تعرفههای ۱۴۰۴ را صادر کرده است. به گزارش ایسنا، بر این اساس کشمکش بر سر تعرفه واردات خودرو بالا گرفته و […]
تغییرات مکرر تعرفه واردات خودرو، نشانهای از بیثباتی سیاستگذاری اقتصادی است؛ وضعیتی که بازار، واردکنندگان و مصرفکنندگان را در بلاتکلیفی فرو برده است. به گزارش مهر، در سال ۱۴۰۳، حقوق ورودی خودروهای وارداتی بسته به نوع و حجم موتور آنها، از چهار درصد برای خودروهای برقی تا ۱۳۵ درصد برای خودروهای بنزینی با حجم موتور […]
دیدگاه بسته شده است.