رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت راه خبر داد؛

ثبت ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت در پنجره خدمات دولت هوشمند وزارت راه  

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه نسخه جدید پنجره واحد خدمات در چند روز آینده رونمایی می‌شود، از ثبت ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت پنجره واحد خدمات وزارت راه‌وشهرسازی از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، مهدی صفدری؛ گفت: […]

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه نسخه جدید پنجره واحد خدمات در چند روز آینده رونمایی می‌شود، از ثبت ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت پنجره واحد خدمات وزارت راه‌وشهرسازی از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، مهدی صفدری؛ گفت: وزارت راه‌وشهرسازی همانند سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر براساس بند «ج» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مکلف بود تا تمامی خدمات شناسنامه‌دار خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دولت متصل کند. در همین رابطه نیز ۴۳۰ خدمت شناسنامه‌دار در مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی شناسایی شد که از این تعداد خدمت، ۳۷۰ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند. رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه‌وشهرسازی، ادامه داد: هم‌اکنون وزارت راه‌وشهرسازی پنجره واحد خدمات خود را به نشانی my.mrud.ir راه‌اندازی کرده است که هدف از راه‌اندازی این پنجره واحد خدمات، تسهیل در پاسخگویی و ارائه خدمت به مردم در رابطه با سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه‌وشهرسازی است. صفدری؛ با اعلام اینکه پنجره واحد خدمات وزارت راه‌وشهرسازی جزء پرمخاطب‌ترین‌‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند معرفی شده است، افزود: تاکنون بالغ بر ۱۷۰ میلیون درخواست احراز هویت از سمت وزارت راه‌وشهرسازی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارسال شده و مردم از این طریق به سامانه‌های الکترونیکی وزارت راه‌وشهرسازی متصل شده‌اند و از سرویس آن‌ها استفاده و خدمات خود را دریافت کردند. وی ادامه داد: همچنین، در تابستان امسال در همکاری با وزارت آموزش و پرورش به بیش از ۱۹ میلیون استعلام محل اقامت از سامانه املاک و اسکان کشور و طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پاسخ داده شد. صفدری؛ درخصوص اصلاح خدمات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی که در سازمان امور استخدامی در حال پیگیری است، گفت: به عنوان مثال سازمان هواپیمایی کشور ۱۴۲ خدمت شناسنامه‌دار داشته و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده این تعداد در حال‌حاضر به ۱۸ خدمت تغییر کرده است. وی تصریح کرد: برای ارائه آمار صحیح از تعداد سامانه‌های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند باید خدمات براساس نظر شرکت و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی کشور اصلاح شود و تا براساس آخرین نسخه از خدمات شناسنامه‌دار بتوانیم به آمار دقیق در این حوزه دست یابیم. صفدری؛ توضیح داد: زیرساخت‌های فناوری جهت ارائه این خدمات به‌روزرسانی و سامانه پنجره واحد وزارت راه‌وشهرسازی بازنگری شده است. نسخه جدید پنجره واحد خدمات در چند روز آینده رونمایی می‌شود. وی افزود: در ستاد وزارت راه‌وشهرسازی مجموعاً ۳۲ خدمت شناسنامه‌دار داریم که از این ۳۲ خدمت پنج خدمت عدم مصداق جهت اتصال به پنجره واحد دارد و اتصال ۲۷ سامانه باید به شکل الکترونیکی برقرار شود و دسترسی به مردم داده شود. از این تعداد تاکنون ۲۲ سامانه متصل شده‌اند و بیش از ۸۱ درصد خدمات به پنجره واحد متصل است. صفدری؛ گفت: در تلاش هستیم تا طی چند روز آینده ۱۰۰درصد خدمات به پنجره واحد متصل شود.