مدیرعامل اسبق سایپا، درخصوص علل افت تقاضا برای خودروهای چینی در بازار خودرو به بیان توضیحاتی پرداخت. به گزارش خبرخودرو، سعید مدنی؛ درخصوص علل افت تقاضا برای خودروهای چینی در بازار خودرو که سیاستگذار را ناچار به عرضه مازاد ظرفیت خودروسازان مونتاژی در سامانه فروش یکپارچه خودرو کرده است، اظهار داشت: واقعیت این است ممنوعیت […]
مدیرعامل اسبق سایپا، درخصوص علل افت تقاضا برای خودروهای چینی در بازار خودرو به بیان توضیحاتی پرداخت. به گزارش خبرخودرو، سعید مدنی؛ درخصوص علل افت تقاضا برای خودروهای چینی در بازار خودرو که سیاستگذار را ناچار به عرضه مازاد ظرفیت خودروسازان مونتاژی در سامانه فروش یکپارچه خودرو کرده است، اظهار داشت: واقعیت این است ممنوعیت واردات خودرو به کشور در سالهای گذشته موجب شد آن دسته از مشتریان بازار که قصد خرید خودرو در بازهقیمتی بالاتر را داشتند، گزینهای جز خرید محصولات چینی نداشته باشند اما آزاد شدن واردات خودرو و انتظارات برای واردات خودروهای نو و دستدوم و به دنبال آن ریزش قیمت خودرو در بازار، تقاضا برای خودروهای چینی را کاهش داده است. وی افزود: از سوی دیگر با کاهش اختلاف قیمت کارخانهای و بازار خودروهای مونتاژی، متقاضیانی که با هدف سرمایهگذاری اقدام به خرید خودروهای چینی میکردند از خرید این خودروها دست کشیده و از اینرو شاهد افت تقاضا در بازار خودروهای چینی هستیم. این کارشناس ارشد صنعت خودرو، یادآور شد: البته فراموش نکنیم کاهش قدرت خرید مردم نیز در کاهش تقاضا برای خودروهای چینی بیتأثیر نیست چراکه این موضوع باعث شده مصرفکنندگانی که در شرایط رونق اقتصادی اقدام به جایگزینی خودرو میکردند، به خودروی فعلی خود بسنده کنند. مدنی کمبود و گرانی قطعات یدکی خودروهای چینی را از دیگر عوامل افت تقاضا برای این خودروها عنوان و بیان کرد: معمولاً خودروهای چینی کمی زودتر از خودروهای ژاپنی و اروپایی مستعمل میشوند و نیاز به تعویض قطعه پیدا میکنند. از طرفی نبود قطعات یدکی خودروهای چینی در بازار موجب افزایش قیمت این قطعات شده است. ضمن اینکه برخی خودروهای مونتاژی به دلیل کمبود لوازم یدکی و ضعف در خدمات پس از فروش بازار فروش خوبی ندارند. مدیرعامل اسبق سایپا، در پایان گفت: البته یکی از دلایل کمبود قطعات یدکی خودروهای چینی در بازار عدم صرفه اقتصادی تولید و یا واردات آنها در تیراژ پایین است که به نظر میرسد با افزایش عرضه خودروهای وارداتی، فعالان بازار لوازمیدکی به تدریج به سمت سرمایهگذاری برای تأمین قطعات خودروهای چینی و سایر خودروهای وارداتی حرکت خواهند کرد.
مشکل تأمین قطعات یدکی در تمامی خودروهای چینی به حدی بالا گرفته که حتی نمایندگیهایی که این خودروها را وارد بازار کردهاند، اطلاعات کاملی از جزئیات فنی آنها ندارند. قطعات خودرو نایاب و گران شده، شرکتهای مونتاژی واردکننده خودرو هم پاسخگو نیستند. به گزارش تسنیم، خریداران خودروهای مونتاژی این روزها، علاوه بر پرداخت مبالغ قابلتوجه […]
گروه خودرو- با توجه به قانون واردات خودرو که مدتهاست در هالهای از ابهام قرار دارد و خودروهای وارد شده به کشور، کماکان از برندهای چینی صورت میگیرد، این نکته حائزاهمیت است که آیا برندهای انتخاب شده برای استفاده در کشور، در خود کشور مبدأ استقبال قابلقبولی داشتهاند یا خیر؟ به گزارش مناقصهمزایده، در همین […]
در حالی منابع ارزی کشور با محدودیتهای بسیار روبهروست و صنایع تولیدی مهم کشور همچون خودروسازان (تولیدی)، قطعهسازان، صنعت تایر و دیگر صنایع با مشکل تأمین ارز مورد نیاز دستوپنجه نرم میکنند که مونتاژکاران بیشترین وارثان ارز کشور هستند و بعضاً آنهایی که ارز کلان اخذ کرده، در صفهای تخصیص ارز آن هم مجدد با […]
خودروساز چینی چری، اعلام کرد که کارخانه تازه خریداری شده در بارسلونا یکی از اصلیترین تأسیسات صادراتی آن در سراسر جهان خواهد بود و هدف آن تولید ۱۵۰ هزار خودرو در سال تا سال ۲۰۲۹ بهعنوان بخشی از سرمایهگذاری مشترک با شرکت اسپانیایی است. به گزارش مناقصهمزایده، خودروساز چینی چری و شریک اسپانیاییاش Ebro-EV Motors […]
دیدگاه بسته شده است.