ابطال مزایده باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در صورت عدم پرداخت حق پروانه تا اول دی ماه

معاون رگولاتوری اعلام کرد ابطال مزایده باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در صورت عدم پرداخت حق پروانه تا اول دی ماه معاون رگولاتوری با بیان این‌که کنسرسیوم برنده مزایده باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز هنوز حق پروانه چند صد میلیاردی خود را واریز نکرده است، گفت: این کنسرسیوم بسیار امیدوار به جذب FCPهای بیش‌تر است تا از […]

معاون رگولاتوری اعلام کرد

ابطال مزایده باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در صورت عدم پرداخت حق پروانه تا اول دی ماه

معاون رگولاتوری با بیان این‌که کنسرسیوم برنده مزایده باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز هنوز حق پروانه چند صد میلیاردی خود را واریز نکرده است، گفت: این کنسرسیوم بسیار امیدوار به جذب FCPهای بیش‌تر است تا از این طریق تخفیف بیش‌تری دریافت کند.

به گزارش تسنیم، خرداد ماه سال جاری پاکت‌های مزایده واگذاری پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارایه خدمات عمده فروشی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بازگشایی و بهره‌برداری از فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز به کنسرسیوم شرکت‌های حلماگستر، صبانت و داده‌پردازی فن‌آوا واگذار شد.

همینطور کنسرسیومی که عمده سهام آن در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیا‌تک بود نیز توانست باند ۲۶۰۰ مگاهرتز را در مزایده تصاحب کند.

اما در مقابل متقاضی برای باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز وجود یا به عبارتی جذابیت لازم برای بهره‌برداری از این فرکانس با قیمت پایه ۷۰ میلیارد تومان وجود نداشت.

طبق اعلام پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مزایده، ۳۰ مگاهرتز در باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز با قیمت پایه ۱۹۰ میلیارد تومان و ۲۰ مگاهرتز در باند فرکانسی ۲۶۰۰ مگاهرتز با قیمت ۹۰ میلیارد تومان عرضه شد.

با وجود این‌که پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارایه خدمات عمده فروشی روی باند ۲۶۰۰مگاهرتز به نام شرکت فناوران نوین‌بنیان پاسارگاد صادر شده اما کنسرسیوم برنده باند ۲۳۰۰ بعد از گذشت ماه‌ها هنوز پروانه رسمی‌اش را دریافت نکرده است.

صادق‌عباسی‌شاهکوه درباره دلیل عدم صدور پروانه برای کنسرسیوم برنده باند ۲۳۰۰ مگاهرتز گفت: به این کنسرسیوم تا تاریخ اول دی ماه فرصت داده شده تا نسبت به واریز حق پروانه اقدام کند.

معاون رگولاتوری اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما حضور حداکثری دارندگان پروانه ارتباطات ثابت (FCP) در کنسرسیوم‌های برنده این تکه باندهای فرکانسی بود و از آن جهت که پروانه برخی FCP‌‌ها بعد از تاریخ برگزاری مزایده اعطا شد، فرصتی که به کنسرسیوم برنده باند ۲۳۰۰ مگاهرتز داده‌ایم، می‌تواند زمینه‌ای برای مشارکت بیش‌تر فعالان این بخش در کنسرسیوم مذکور باشد.

وی با بیان این‌که هر چه میزان مشارکت FCP‌‌ها در کنسرسیوم برنده باندهای فرکانسی بیش‌تر شود، دریافت کننده پروانه تخفیف بیش‌تری می‌گیرد، ابراز کرد: حق پروانه واگذاری باند ۲۶۰۰ مگاهرتز تقریباً با رقمی نزدیک به پایه (۹۰ میلیارد تومان) صورت گرفت اما رقم پیشنهاد شده برای باند ۲۳۰۰ مگاهرتز خیلی بیش‌تر از رقم پایه بود.

عباسی‌شاهکوه همچنین درباره این‌که ظاهراً شنیده می‌شود رقم پیشنهادی کنسرسیوم متقاضی باند ۲۳۰۰ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: تقریباً رقمی در این محدوده است و از آن حیث که اگر این کنسرسیوم بتواند FCPهای بیش‌تری را جذب خود کند، به ازای هر یک FCP شرکت کننده در این کنسرسیوم ۱۰ درصد از میزان مابه‌التفاوت رقم پیشنهادی آنها در مزایده با رقم پایه تخفیف می‌گیرند.

او افزود: کنسرسیوم برنده شده باند فرکانسی ۲۳۰۰ به جذب FCPهای بیش‌تر و استفاده از شرایط تخفیفی بسیار امیدوار است اما اگر به هر دلیلی تا اول دی ماه سال جاری نتواند رقم حق پروانه را واریز کند، مزایده ابطال می‌شود.

 

معاون رگولاتوری حوزه ارتباطات گفت: اما هنوز درباره شرایط بعد از ابطال به اجماع نظر نرسیدیم که آیا مجدداً مزایده را برگزار کنیم یا به طریق دیگری باند مورد نظر را تخصیص دهیم.