اتحادیه اروپا شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکا را تهدید کرد

اتحادیه اروپا شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکا را تهدید کرد کمیسیون اروپایی به شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا هشدار داد که برای مقابله با سوءاستفاده از اینترنت در جهت نفرت پراکنی و تهدیدات تروریستی جدی تر عمل کنند. به گزارش فارس به نقل از دیلی‌کالر، این کمیسیون شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر، مایکروسافت، یوتیوب و گوگل را خطاب […]

اتحادیه اروپا شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکا را تهدید کرد

کمیسیون اروپایی به شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا هشدار داد که برای مقابله با سوءاستفاده از اینترنت در جهت نفرت پراکنی و تهدیدات تروریستی جدی تر عمل کنند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌کالر، این کمیسیون شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر، مایکروسافت، یوتیوب و گوگل را خطاب قرارداده و به آنها هشدار داده اگر برای حل این مشکل همکاری نکنند از طریق قوانین موجود آنها را مجبور به همکاری خواهد کرد.

تعدادی از شرکت‌های فناوری آمریکا با حذف مطالب نفرت‌پراکنی و حامی تهدیدات تروریستی موافقت کرده و ابزار خود بدین منظور را ارتقا داده‌اند. اما کمیسیون اروپایی معتقد است اقدامات انجام گرفته در این زمینه کافی نیست.

کمیسیون مذکور از این‌که اینترنت به ابزاری برای تسریع عضوگیری گروه‌های تروریستی مبدل شود بسیار نگران است و این نگرانی با توجه به حملات تروریستی مکرر در فرانسه، بلژیک و… افزایش یافته است.

در بخشی از بیانیه مطبوعاتی کمیسیون اروپایی در این زمینه آمده است: اقدامات قانونی باید به کمک فعالیت‌های انجام شده شرکت‌ها بیایند تا تضمین شود که نفرت‌پراکنی آنلاین توسط سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی متوقف می‌شود. این سایت‌ها و شبکه‌ها باید از مسؤولیت جمعی در این زمینه برخوردار باشند.

اتحادیه اروپا نیز قبلاً اعلام کرده بود واکنش‌های شرکت‌های فناوری به نفرت‌پراکنی‌های اینترنتی به اندازه کافی سریع نبوده و این شرکت‌ها باید در این زمینه با دقت و سرعت بیش‌تری عمل کنند. سرعت مطلوب در این زمینه از نظر اتحادیه اروپایی ۲۴ ساعت است و این در حالی است که تنها در ۴۰ درصد از موارد با چنین سرعتی با نفرت‌پراکنی برخورد شده است.

 

————-