مدیرکل لجستیک و حمل و چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: از آنجا که اتصال کشورهای جنوبی به کشورهای شمالی از طریق ایران بسیار حائزاهمیت است به نوعی میتوان گفت؛ «ایران» کلید ترانزیت کشورهای جنوبی به شمال است. به گزارش مهر، خسرو سرایی؛ با اشاره بهاینکه کشورهای عربی خواهان ترانزیت از مسیر «ایران» به روسیه […]
مدیرکل لجستیک و حمل و چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: از آنجا که اتصال کشورهای جنوبی به کشورهای شمالی از طریق ایران بسیار حائزاهمیت است به نوعی میتوان گفت؛ «ایران» کلید ترانزیت کشورهای جنوبی به شمال است. به گزارش مهر، خسرو سرایی؛ با اشاره بهاینکه کشورهای عربی خواهان ترانزیت از مسیر «ایران» به روسیه هستند، گفت: کشورهای جنوبی حاشیه خلیجفارس خواهان ترانزیت از ایران به روسیه هستند و از سوی دیگر با کشور روسیه مذاکراتی انجام شد و انتظار میرود تا بتوانیم این نقش را در این مسیر ایفا کنیم. مدیرکل لجستیک و حمل و چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی، تأکید کرد: ایران بهعنوان یک پل برای اتصال کشورهای جنوبی به کشورهای شمالی حائزاهمیت خواهد بود و کریدور شمال-جنوب صرفاً به این کشورها محدود نخواهد بود و کریدور شمال-جنوب صرفاً به این کشورها محدود نخواهد بود. وی ادامه داد: البته در داخل کشور حملونقل چندوجهی داریم، به هر حال موضوع ترانزیت بحثی چندوجهی و نیازمند هماهنگی گسترده است، در حملونقل باید دادهها و اسناد به صورت تبادل الکترونیک جابهجا شود و قطعاً اگر نگاه لجستیکی در کشور جا بیفتد، توسعه در این بخش به سرعت خواهد بود. قطعاً هر چه در کریدور شمال-جنوب بتوانیم تسهیلات ایجاد کنیم، تمام کشورهای ذیربط ترجیح خواهند داد از این مسیر تردد داشته باشند. در این راستا هماهنگیهای خوبی بین دستگاههای دولتی و بخشخصوصی شکل گرفته است. سرایی؛ با اشاره به ابلاغیه ۹بندی رهبر معظم انقلاب در موضوع توسعه دریامحور، تصریح کرد: در ماههای گذشته سازمان بنادر و دریانوردی در تدوین این سند نقش ایفا کرد و ابلاغیههایی هوایی مدیرعامل سازمان بنادر آمده است که توجه شود. در بند یک سیاستهای کلی ابلاغی توسعه دریامحور، به سیاستگذاری یکپارچه اشاره شده است، مدیریت چابک، یکپارچهسازی و واکنش سریع در این موضوع مهم است که در بند یک سیاستهای ابلاغی رهبر انقلاب به این موضوع اشاره دارد.
دیدگاه بسته شده است.