بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال داریم!

بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال داریم! رییس پلیس فتا گفت: وزارت ارشاد باید کانال‌هایی که بیش از ۵ هزار عضو دارد را ساماندهی کند و شاید در ۱۰ روز آینده سایتی که وزارت ارشاد برای ساماندهی تأسیس کرده فعال شود. به گزارش مهر، هادیان‌فر در حاشیه نشست «پی‌جویی مؤثر و کارآمد جرایم سایبری» […]

بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال داریم!

رییس پلیس فتا گفت: وزارت ارشاد باید کانال‌هایی که بیش از ۵ هزار عضو دارد را ساماندهی کند و شاید در ۱۰ روز آینده سایتی که وزارت ارشاد برای ساماندهی تأسیس کرده فعال شود.

به گزارش مهر، هادیان‌فر در حاشیه نشست «پی‌جویی مؤثر و کارآمد جرایم سایبری» در جمع خبرنگاران درباره مصوبه جدید دولت برای کانال‌های بیش از ۵ هزار نفر گفت: این دومین نشست تخصصی معاونین دادستان‌ها و بازرسین پلیس فتای کشور است که طی دو روز در پلیس فتا برگزار می‌شود و امیدواریم این جلسات منتج به نتایج بیش‌تر و بهتر شود.

وی گفت: دریافت مجوز کانال‌های بیش از ۵ هزار عضو مصوبه دولت نیست. وزارت ارشاد باید کانال‌هایی که بیش از ۵ هزار عضو دارد را ساماندهی کند و شاید در ۱۰ روز آینده سایتی که وزارت ارشاد برای ساماندهی تأسیس کرده فعال شود. در این راستا ادمین هر کانال باید خودش را معرفی کند که احصای هویت شود.

هادیانفر افزود: در کشور بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت داریم ۳۰ میلیون یا تشابه اسمی دارند یا مجهول‌الهویه است، ۲۰ میلیون سیم کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون سیم کارت در حال بررسی است.

هادیانفر گفت: یک باند قماربازی آن لاین هم منهدم شد که ۲۳ میلیارد تومان کلاهبرداری و قماربازی داشت و تاکنون ۳هزار و ۳۲۳ کانال در حوزه قماربازی شناسایی شده‌اند. در داخل و خارج ۲۴۸ پرونده قضایی تشکیل شده و ۱۸۴ نفر دستگیر شده‌اند و پول‌‌ها بلوکه شده است.

 

وی تأکید کرد: رسانه باید با پلیس فتا بیش‌تر همکاری کنند. باید بررسی شود که بانک‌ها چرا به قمارباز‌‌ها درگاه می‌دهند. نامه زده‌ایم که درگاه‌های اینترنتی نظام‌مند شود.