مهدی قرهداغلی – وزیر صنعت،معدنوتجارت، با تأکید بر اینکه خودروسازان به جای خودروی برقی چینی باید خودرو برقی ایرانی تولید کنند، گفت: ما باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ با حضور در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمامبرقی تولید داخل، با اشاره به اینکه خوشبختانه با […]
مهدی قرهداغلی – وزیر صنعت،معدنوتجارت، با تأکید بر اینکه خودروسازان به جای خودروی برقی چینی باید خودرو برقی ایرانی تولید کنند، گفت: ما باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ با حضور در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمامبرقی تولید داخل، با اشاره به اینکه خوشبختانه با انعقاد تفاهمنامهای میان شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی و وزارت صمت، اولین خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور ملحق خواهند شد، گفت: البته باید آموزشهای لازم درخصوص رانندگی با این خودروها به مصرفکنندگان ارائه شود که به همین منظور وزارت صمت پیوست فرهنگی را تهیه و برای آگاهی عمومی مردم منتشر خواهد کرد. وزیر صمت، در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمامبرقی تولید داخل با پلاک ملی، ضمن تأکید بر اینکه در ابتدای مسیر برقیسازی صنعت خودروی کشور هستیم، گفت: یکی از مهمترین مزیتهای خودروهای برقی را تنوع استفاده از سوخت و همچنین استفاده از انرژیهای سبز در کنار مزیت کاهش مصرف سوخت و انرژی است. در این مراسم، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ ev که اولین سری تحویل این خودروهاست، به ناوگان حملونقل عمومی کشور و حوزه تاکسیران کشور تزریق شد. همچنین در این مراسم، تفاهمنامه همکاری میان این شرکت خودروساز، سازمان تاکسیرانی، وزارت صنعت،معدنوتجارت و شهرداری تهران امضاء شد. عباس علیآبادی؛ در مراسم رونمایی از اولین خودروی تمامبرقی با پلاک ملی و تحویل ۸۸ دستگاه از آن به تاکسیرانی کشور، ضمن ابراز خرسندی از تزریق اولین خودروهای تمامبرقی به ناوگان تاکسیرانی کشور، این روز را روز مبارکی خوانده و گفت: مراسم امروز و اینکه اولین خودروهای برقی به تاکسیرانی کشور منتقل شده، بسیار اقدام خوبی است؛ ضمن اینکه اطلاع داریم سایر خودروسازان کشور نیز در این زمینه در تلاش هستند و بهزودی تعداد خودروهای برقی بیشتری را در سبد محصولات خودروسازان خواهیم داشت. خودروسازان در تلاشاند که هر هفته، روند تزریق خودروهای برقی با ناوگان تاکسیرانی را شاهد باشیم. وی تصریح کرد: اما در حقیقت در مرحلهای هستیم که بایستی با فرهنگ استفاده از خودروهای برقی آشنا شویم و نیاز به آموزش در این حوزه از طریق مدارس، دانشگاهها و همکاری تمام نهادهای کشور ضروری است. باید تناسب با اقلیمها و در کل آموزش رفتار خودروی برقی در نقاط مختلف کشور و اقلیمهای آب و هوایی آموزش داده شود. این بررسی رفتار یک ضرورت ملی به لحاظ زیستمحیطی و البته اقتصادی است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد. وزیر صمت، تأکید کرد: مزیت خودروهای برقی تنها در کاهش مصرف سوخت و انرژی نیست؛ اینکه خودروهای برقی امکان تنوع سوختی را فراهم میکند و همچنین تبدیل خودروها به خودروهای برقی استفاده از انرژیهای خوب همچون خورشیدی، باد؛ آب و… برای تولید برقی را فراهم میکنیم و بهمرور به سمت استفاده از انرژیهای سبز بهجای سوختهای فسیلی خواهیم رفت. علیآبادی؛ خاطرنشان کرد: در حالحاضر در مرحله آزمایش هستیم و همه این خودروها به صورت آزمایشی تولید و وارد چرخه حملونقل میشوند و با استان تهران آغاز شده تا اطلاعات مورد نیاز در این حوزه به تکامل برسد و بدانیم متناسب با کدام اقلیم و شرایط کشور، چه خودروهای برقی متناسب هستند؛ بنابراین با صبوری بایستی رفتار متفاوت خودروهای برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا به اطلاعات دقیق و جامع در این حوزه دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم خودروی برقی متناسب با فضا، شرایط، امکانات و… را تولید کنیم. وزیر صمت، تصریح کرد: از هفته آینده روند برقی شدن تاکسیرانی کشور آغاز خواهد شد. منوچهر منطقی؛ معاونت صنایع حملونقل وزارت صمت هم، درخصوص خودروی برقی تولید داخل که امروز ۸۸ دستگاه به تاکسیرانی تهران تحویل داده شد، گفت: این خودرو با مشارکت چینیها تولید شده و در گام نخست ۲۱ درصد داخلیسازی شده است. البته قرار است به مرور روند داخلیسازی این خودروها افزایش پیدا کند. وی افزود: به صورت کلی برای تولیدات مقدماتی داخلیسازی خودروها از ۱۴ تا ۲۱ درصد آغاز و به مرور داخلیسازی آنها افزایش خواهد یافت. همچین در این مراسم، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، نسبت به توسعه برقیسازی حملونقل برقی، اظهار داشت: وزیر صمت اهتمام ویژهای دارند و برقیسازی خودروها همزمان با زیرساختهای لازم از شهر تهران آغاز شده است. وی با اشاره به وضعیت نامطلوب هوای تهران در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: با رونمایی خودروهای برقی، گامی در راستای جدا شدن از آلودگی هواست. شهردار تهران، با اشاره به موضوع زیستمحیطی در تولید خودروهای برقی، گفت: استفاده از این نوع خودروها منجر به کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت ارائه خدمات شهری میشود، زیرا اکنون ۳۴ درصد خدمات از حملونقل عمومی و ۶۶ درصد از خودروهای شخصی و تاکسی است. وی ادامه داد: با اراده درست شاهد هموار شدن مسیر برای ورود ۱۰ها هزار خودرو و اتوبوس برقی در راستای هوشمندسازی شهر هستیم. زاکانی؛ ابراز امیدواری کرد که برقیسازی خودروها، مسیری برای تحول و ارائه خدمات به مردم در بستر زیستبوم شهر تهران و سپس در سراسر کشور باشد.
گروه خودرو- تولید خودروی برقی در کشور از مسائلی بوده که از زمان تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشورهای پیشرفته جزء سیاستهای دولت و وزارت صمت قرار گرفت و در این باره پروژههایی را استارت زدهاند که تا به حال هیچکدامشان به ثمر ننشسته است و وزیر جدید صمت دولت سیزدهم، توسعه اینگونه خودروها […]
دیدگاه بسته شده است.